Annons: Bullshit eller sanning?

Så, nu har jag fått svar på mitt mail. Han påstår att det är Öhlins justerbara dämpare på hojen, och "Yotaka Min Th 4mm Alu"-bromsar fram...

Dags att avslöja bluffen tror jag.

McB skrev:
Så, nu har jag fått svar på mitt mail. Han påstår att det är Öhlins justerbara dämpare på hojen, och "Yotaka Min Th 4mm Alu"-bromsar fram...

Yutaka Giken ägs av Honda och tillverkar bromsskivor, bl.a flytande sådana med centerdelen i aluminium.

McB skrev:

Okej, men varför syns inte dessa saker på bilderna då? Öhlins brukar ju alltid stå klart och tydligt på gaffeln. Har han någon förklaring till detta?

Fred00 skrev:
Okej, men varför syns inte dessa saker på bilderna då? Öhlins brukar ju alltid stå klart och tydligt på gaffeln. Har han någon förklaring till detta?

:brinnerup klistermärken går inte att ta bort eller låta bli o sätta på... :tummenupp

Fred00 skrev:

Jag har precis frågat detta. Öhlinsdämpare har ett väldigt karaktäristiskt utseende. Även utan klistermärken.

RedBaron skrev:
Yutaka Giken ägs av Honda och tillverkar bromsskivor, bl.a flytande sådana med centerdelen i aluminium.

Jopp, precis vad jag informerade om. :)

Alla har lika mycket o göra som jag tror ja.Leker sherlock holmes för nåt spån knåpat ihop en skum annons.Men jag vet av erfarenhet att idioter dras till idioter så den är nog snart såld.Skål sporthojs bröder :fyllisar

Fred00 skrev:
Precis. Ser inte alls ut som en Öhlinare.

Nääähäää...Kan du vara så snäll och förklara för en mindre förstående varelse hur dom ser ut då :va För det kan väll kanske inte vara så att man bytt fjädrarna i gaffeln eller???

björn

Last edited:
Fred00 skrev:
Precis. Ser inte alls ut som en Öhlinare.

Vilket i sig inte är så konstigt kanske om bara innanmätet är bytt?

Finns väll ingen 600 klass som tillåter att man byter gaffeln?

Sen vore det väll enklare om killen bara skrev vems gamla racehoj det var så skulle han ju slippa en massa frågor.
Kul annons för övrigt... :D

björn.e skrev:
Nääähäää...Kan du vara så snäll och förklara för en mindre förstående varelse hur dom ser ut då :va För det kan väll kanske inte vara så att man bytt fjädrarna i gaffeln eller???

björn
Visst, men då är det ingen Öhlins-gaffel, eller hur? Då är det en standardgaffel med Öhlins-fjädrar.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda