Annandag påsk. Rosenhill 10:30, 25/4

Tack för igår. Bra styrt Ragge och Larzon. Det här ger mersmak att ge sig ut och lära sig vägarna i söderut ordentligt. Måste erkänna att jag var ganska lost var vi körde :D. Har några namn i huvudet så det kanske går att lista ut delvis om inte minnet helt spelar mig små spratt. Riktigt kul start på säsongen :tummenupp

Ja, det vart en schysst runda igår, tackar.
Var riktigt mäktigt när jag körde av och hemmåt på nyköpingsavfarten och såg hela ledet med hojar passera på motorvägen.

edit:var nog tur vi inte tog öster malma vägen: http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.1028721 :/

Last edited:
Det var riktigt surt att va tvungen att vika av redan i vagnhärad, tvungen att hämta damen på jobbet akut, men det var riktigt trevligt den lilla tid jag hängde med ! Hoppas en lika stor runda kommer snart igen !

Vilken donna är det som har en grön hoj ? Låg bakom dig nämligen när Harpalten lubba ut framför dig, såg lite läbbigt ut :P

Det behövs ingen karta, fråga mig.... Jag har full koll på vägarna vi körde:tummenupp (Pia, noll koll)

Det var riktigt surt att va tvungen att vika av redan i vagnhärad, tvungen att hämta damen på jobbet akut, men det var riktigt trevligt den lilla tid jag hängde med ! Hoppas en lika stor runda kommer snart igen !

Vilken donna är det som har en grön hoj ? Låg bakom dig nämligen när Harpalten lubba ut framför dig, såg lite läbbigt ut :P

Det måste ha varit framför den gröna Triumphen för framför min skuttade det då inga harar bara Emma som for i diket.

... bara Emma som for i diket.

men det måste ju klassas som modigt snarare än harigt :D

Alltid tråkigt när folk går omkull men som tur var hände inget allvarligare än lite repor/skråmor.

Last edited:
men det måste ju klassas som modigt snarare än harigt :D

Precis.. hon har fått filmen på det hela också. Så hon har det dokumenterat när hon ska visa barnbarnen "the wild years".

(Flyttade gruppkörningsfilmen till film och bild-tråden)

Last edited:
Håller med om att Larzon var föredömlig reisleiter under den tid jag kunde följa med Er! :tummenupp Bra uppstyrt evenemang RR! :tummenupp

Sen får jag tacka min Wingmate som följde mej genom de sörmländska skogarna och sen via E4:an från Järna och hem! Ett nöje att se dej på lagomt avstånd och lite i sidled HELA tiden! Snyggt kört! :tummenupp

Jag hade som sagt lite bråttom, hade sån tur att tåget som ungarna kom med var några minuter försenat, så jag hann precis in till Centralen med bilen sen! :) Det var nån Svenne där söder om Salem som tydligen mötte nån han kände precis när vi passerade. Jag menar, varför tutar man annars i trafiken... :va För han kan väl inte ha menat att det blev lite trångt med 3 fordon på 2 filer...:rolleyes:

Tack för denna gång och på återseende! :)

Från Järna åker men gamla vägen;Pershagavägen, Mycket roligare än mororvägen!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph