Anna Lindh har avlidit

URRJocke

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
GSXR K7, Retta -00 & WR450F -05
Inside information :(
(Kompis på jobbet vars tjej jobbar på narkosen)

Last edited:
En stor statsperson har gått ur tiden.
Jag som moderat måste säga att Anna Lind var en av de få Socialdemokrater som jag både beundrade och hade respekt för. Hon var verkligen en fantastisk person att representera Sverige Internationellt.

Vila i Frid Anna. Tankarna går till anhöriga och vänner.

Det är rent ut sagt för djävligt. Vad hade hon gjort för ont här i världen?

Verkligen inga nyheter man vill ha så här på morgonen. En stor förlust för hennes familj men även för det öppna och demokratiska samhälle som jag tror alla här förespråkar då Anna Lindh var en mycket bra politiker nationellt som internationellt.
Ett fruktansvärt nederlag för vårat samhälle.

Fy fan
Just nu känner man sådan oerhörd vanmakt.
Detta händer i samma land som jag bor. För andra gången.
Vad är det för land som skapar två ministermördare innom loppet av så kort tid?
Tankarna går till familjen, vännerna och arbetskamraterna.

Detta är polisens sista chans att försöka vara en trovärdig organisation. Skaffa fram mördaren omedelbart.

gladh

Hur i hela friden kunde detta få hända IGEN!!!
Anna Lindh

det kommer bli väldigt tomt i den svenska politiken.
Hur kunde de få ske på öppen gata mitt på dan när det är som mest folk i farten.

Jag lider med hennes familj, och de på sjukhuset som försökte rädda hennes liv.
Jag lider även med oss, svenska folket, nu blir det en stor förändring i vårat öppna, demokratiska land.

Låt oss hålla tummarna för att Polisen gör ett bara jobb och tar fast en av alla mördare som går lös på våra gator!

Empati är något som behövs. Men var finns den???

RIP Anna Lindh :gråta

Last edited:
Mycket tråkigt. Framförallt för familjen, men också för landet som mist en skicklig politiker.

Mina tankar till Anna Linds Familj och Vänner.

Det är fruktansvärt och känns overkligt. Vad är det som håller på att hända i Sverige?

Vila i Frid Anna Lind

//Carola

F*ck!
Jag hoppades och trodde verkligen hon skulle klara sig. :(

Detta är en stor sorg för vårat land...

Fattar inte att detta kan hända..

Tankarna går till anhöriga...

Bedrövligt. Varför kan sådant här ske mitt ibland oss?

*finner inte ord*

Man drar ner på vården av svårt psykiskt sjuka (var program om det på TV för bara någon dag sedan) och så går de ute på gatorna istället. Samuraj-mannen för någon vecka sedan var ännu ett sådant exempel.

Vi har egentligen inte politiska mord i Sverige - men gott och galningar som går lösa och som lätt kan få för sig saker.

Tragiskt...

TomK skrev:
Man drar ner på vården av svårt psykiskt sjuka (var program om det på TV för bara någon dag sedan) och så går de ute på gatorna istället. Samuraj-mannen för någon vecka sedan var ännu ett sådant exempel.

Vi har egentligen inte politiska mord i Sverige - men gott och galningar som går lösa och som lätt kan få för sig saker.

Tragiskt...

Hemskt är det och synd på en så pass seriös politiker. Kan inte kännas kul att vara offentlig poliker nu.

Verkar dock lite mer planerat än så tycker jag. Killen kommer in i munkjacka, keps. Allt för att inte synas, de har kollat igenom NK-kammerorna i många timmar nu utan att hitta något. Han går dessutom därifrån, till det att någon skriker stoppa han. Då remmar han.

Att man inte har lyckats få tag på honom än, tyder ju också på att det inte är någon "normal" galning.

Håller med om psykvården. Helt förjävligt att komunerna skall hantera det som inte har någon kompetens och dessutom måste spara in på varenda krona. Speciellt när det har visat sig så tydligt med ökande våldshanlingar.

Vila i Frid. Tankarna går till anhöriga och vänner.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!