Anmälningar för Åland!

Nightwish skrev:
Oftast så tar väl inte hjulaxlarna/muttrarna i särskilt mkt när man vurpar, utan
skadan i asfalten görs väl av fotpinnen / fotpinnefästet?
Jag ska göra fotpinneskydd enl. Toms skiss a'la skärbräda tänkte jag.
Jag har gjort märken med styret också, så därför sitter det puckar där på båda mina hojjar också.

Nån som haft husan före mig har gjort skrapmärken på fästet för hjulaxeln på framgaffeln, så det går få det å ta där iaf :P

OlleR skrev:
Jag har gjort märken med styret också, så därför sitter det puckar där på båda mina hojjar också.

Nån som haft husan före mig har gjort skrapmärken på fästet för hjulaxeln på framgaffeln, så det går få det å ta där iaf :P

Fast då hade du inte handtagsskydd?

Det är bara jag som har så fet och klumpig hoj att massa annat tar i innan
man kommer ner så långt.... :rofl

Nightwish skrev:
Fast då hade du inte handtagsskydd?
Jopp, det var "bultarna" längst ut som tog i asfalten! Blev jäkla snyggt på hondan! Ska ut å ta nån ny bild ikväll när jag faktiskt ÄNTLIGEN fått framgaffeln till eländet :D

OlleR skrev:
Jopp, det var "bultarna" längst ut som tog i asfalten! Blev jäkla snyggt på hondan! Ska ut å ta nån ny bild ikväll när jag faktiskt ÄNTLIGEN fått framgaffeln till eländet :D

Vi får linda hojarna i bubbelplast & silvertejp så de ser ut som mumier.
Då borde vi inte skada asfalten?
Eller så ser man till att bara göra lowsiders så man själv hamnar mellan
hojen och asfalten.... :näsblod

Hursom, nu är det bara två veckor kvar!!!!! :banana

Nightwish skrev:
Oftast så tar väl inte hjulaxlarna/muttrarna i särskilt mkt när man vurpar, utan
skadan i asfalten görs väl av fotpinnen / fotpinnefästet?
Jag ska göra fotpinneskydd enl. Toms skiss a'la skärbräda tänkte jag.

Det är iofs sant. Fram är där ju dessutom inget vasst som sticker ut. Se om man inte kan lösa ngt enkelt ändå.

Till fotpinnarna gör jag ett T av gängad stång & något annat som man kan fästa ett skateboardhjul eller nått annat på. Lär hålla bättre än buntband.

Nu vill jag ha tillbaka min stötdämpare från renovering/modifiering samt min bromsok's adapter!!! :4skrika Måste ju få lite träning i kroppen innan det bär av iaf!

Tänkte på de om någon behöver ha däck. Så har jag dunlop slicks som jag behöver bli av med..
Kan nog skicka med -420- några däck om vi mutar honom. :)

Josef skrev:
Ingen???
Tänk om det är strålande sol på torsdagen och regn resten av helgen, vågar ni riskera det?

Kan ju inte köra själv :4skrika

Jag skulle nog kunna tänka mig haka på detta då det har blivit lite ändringar i min tidigare planering!

Barrett skrev:
Jag skulle nog kunna tänka mig haka på detta då det har blivit lite ändringar i min tidigare planering!

Alles gut! Det börjar definitivt bli dax att boka biljett om man ska få en billig hytt, jag bokar endast ditresan eftersom jag åker hem tidigare. Hur ser ditt transportfordon ut?

Josef skrev:
Alles gut! Det börjar definitivt bli dax att boka biljett om man ska få en billig hytt, jag bokar endast ditresan eftersom jag åker hem tidigare. Hur ser ditt transportfordon ut?

Jag tänkte vålda in hojen i en Caddy, så den går ju som vanlig personbil.
Eftersom det inte gick boka in 2 bilar per hytt på nätet ringde jag och kollade. Räknat på 2 pers, 2 personbilar + C2P hytt kostade 492:- (enkelresa Sthlm-Mariehamn).

Hem tar jag billigast möjligt (vad det nu kan tänkas vara?)

Barrett skrev:
Jag tänkte vålda in hojen i en Caddy, så den går ju som vanlig personbil.
Eftersom det inte gick boka in 2 bilar per hytt på nätet ringde jag och kollade. Räknat på 2 pers, 2 personbilar + C2P hytt kostade 492:- (enkelresa Sthlm-Mariehamn).

Hem tar jag billigast möjligt (vad det nu kan tänkas vara?)

Jag är viking clubmedlem så det blir billigare om jag bokar, billigast hem är eckerölinjen men det kan gå på ett ut då det är en bra bit till att köra.

Ska jag boka då eller?

Josef skrev:
Jag är viking clubmedlem så det blir billigare om jag bokar, billigast hem är eckerölinjen men det kan gå på ett ut då det är en bra bit till att köra.

Ska jag boka då eller?

Ja va fan, jag behöver all träning jag kan få! :)

Du har kollat med TomK så det är ok & att vi får tillträde till bana & allt sånt antar jag? Är det någon mer än vi 2?

Ursäkta att jag bara flikar in med nonsens, men fy h-e vad tiden går låååångsamt nu! :4skrika Kan det Valborg snaaaaart?!? :7peta

Hojen ska preppas i veckan... så jag kan stå i depån och glänsa! :hihi

Cu there! :yoparty

Josef skrev:

Ska jag boka då eller?

Har du bokat?

I morrn åker jag (en dag tidigare för att semestra lite) och den slutliga listan för första omgången 28/4 - 1/5 ser ut som följer:

Tom Karlsson
Tina Lövström
Sara Engström
Andreas Sjödin
Christofer Barrett
Josef Löwner
Benny Brodin
Nicklas Lundberg
Tommy Wikström
Stefan Karlsson
Janne Kangas
Stefan Kangas
Veronica Eade
Danny Karlsson
Mattias Lindkvist
Percy Barth
Stefan Östh
Fredrik Karlsson
Kenneth Boding
Kjell Johnsson
Anders Nilsson
Freddie Thörn
Daniel Nordin
Roger Söderblom
Lars Henriksson
Morris Ardell 1
Morris Ardell 2
Morris Ardell 3
David Castillo
Micke Abrahamsson
Linus Bankler
Joakim Danielsson
Åsa Gustavsson
Jesse Larsson
Olle Eriksson
Roger Åström
Stefan Ljungberg
Lars Rostedt

Jag räknar med att dyka upp vid "Valborg" och banan runt lunchtid på torsdag, så det ska kunna bli en del åka under eftermiddagen och tidiga kvällen. Kolla noga på vägbeskrivning och annat på http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/ och är det några frågor, så hojta till nu. Boende+bana kommer att gå på 300 SEK per person (150 SEK för de som "bara bor") - ta med kontanter.

Last edited:
Måste tyvär avboka några grabs

Hej Tom.

Måste boka av mig (Calle Petersson) pågrund av förkylning och brutet nyckelben. Jonas Schneider ligger i körtelfeber och har gjort så i 2 månader snart. Bröderna Sudin som skulle hänga på i bilen och kolla hoppar också av.

Ha det bäst och kör så det ryker.

FFFFAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNN att man e sjuk och av.

CalleP skrev:
Måste boka av mig (Calle Petersson) pågrund av förkylning och brutet nyckelben. Jonas Schneider ligger i körtelfeber och har gjort så i 2 månader snart. Bröderna Sudin som skulle hänga på i bilen och kolla hoppar också av.

Ni får återhämta er och gå på't igen nästa vända. Jag har dock en på väntelista som nog blir glad över att det öppnar sig en plats... :)

Är det någon mer än jag som åker med Viking Line från kapellskär torsdag 19:00

Torsdag runt 14-tiden får jag nycklarna till boendet. Kommer att befinna mig på banan innan dess (från 12 ca) för att sopa rent och provköra lite. Nu är det bara 5 timmar kvar tills gumman och jag åker :banana

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025