Anmälde trafikinspektören till hens chef för tjänstefel

ander

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2016
Ort
skogen
Hoj
ingen
Jag fick höra av en lärare att hen elve lacka ur på inspektören som sa en sak och gjorde annat eller menade annat.
Så Eleven gick in på trafikverket och boka tid med högsta chen alltså inspektörens chef.
Sa sin mening.

Det som tydligen hänt var att inspektören sa att det inte gjorde nått om de råka sätta ner foten vid manöverprovet då de gjorde en helhets bedömning.

Elven råka sätta ner foten vid en vändning .
Inspektören had berömt Eleven i alla moment även de efteråt.

Men valde att kugga för nått som den sagt var ok samt sket i att göra helhets bedömningen.

Detta var tydligen 3dje kuggningen för en bagatel sak som den här inspektören gjorde mot eleven därför tog eleven det personlig och sket i alla råd om att vänta in till de gjort nytt prov.

Vad säger ni gjorde eleven rätt eller fel att gå till chefen.?

Det jag vet att detta gjorde ju inte det lättare för eleven vid nästa uppkörning då inspektören s kollegor får ju veta vad eleven gjort och kommer med största sannolikhet att leta efter fel.
Mitt tips är till Eleven att ta sin 40 år´s kris och lägg ner MC kortet och sälja kläderna då eleven nu har bränt alla chanser till körkort i den kommunen efter som den går och golar till chefen.
 
nej en lärare som jobbar på trafikskola sa detta till mig.
Känner läraren privat.
 
Eleven gjorde fel och bör lägga energin på att lära sig stt köra istället.


Du kan berätta för läraren du känner privat att trafikinspektörer internbevakas noga och om en enskild inspektör underkänner eller godkänner onormalt många så utreds varför.

Det förekommer alltså ingen Kugg-Ove lika lite som det finns någon som godkänner alla. De uppmärksammas båda vid interna kontroller och orsaken undersöks.

Sen undrar jag vilka moment som eleven fått beröm för. Jag har inte hört talas om någon som fått fortsätta provet efter ett underkänt manöverprov.
 
Last edited:
Manöverproven är varken raketforskning eller lindans. Finns ingen anledning att inte utföra dem helt perfekt i snigelfart. Saknar man balans har man inget på en MC att göra.
 
Det är inte lätt att köra upp i skogen, så det är förståeligt att "eleven" behövde sätta ner foten då det oftast är kuperad terräng :gnissla Så inspektören var nog lite väl gnällig.
 
Nog finns det ett mått av godtycke. Själv duttade jag i med foten på lågfartsbanan under uppkörningen men blev godkänd ändå. :) Stannade inte, eller gjorde någon affär av det, utan körde bara vidare och hoppades på det bästa. Resten av provet gick bra. Så man behöver inte bli kuggade av att foten touchar backen.

Dotterns kompis körde upp för B i Stockholm och blev kuggade av en kvinnlig inspektör som lär ha haft en mycket högre statistik på att underkänna elever än kollegorna. (Tror inte hon är kvar.) Nästa uppkörning gjorde tjejen på annan ort och då gick det bra. Jag tror inte att körskickligheten hade ökat så där påfallande mellan uppkörningarna.

Det kan definitivt vara värt att boka i en annan stad och man inte kör upp med trafikskolans hoj. Då har de synpunkter på val av plats.
 
Sen kanske man själv tycker att man bara duttat med foten .Men inspektören har sett en massa andra saker som bidragit .
 
Det finns bara lämpliga kontrollanter, särskilt som möjligheten att olämpligen utöva makt över andra människor är rent hypotetisk. Vilken myndighetsperson på svensk myndighet skulle någonsin begagna sig av den möjligheten? Utopiskt.

Aldrig kuggad.
 
Fattar fortfarande inte var alla hönor kom in i bilden. Tjejer kör bättre än höns, kanske därför du kuggades?

Du kanske skall be mamma att både köra upp och skriva inlägget nästa gång...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top