Lennartsson
Ny medlem
Supermoto-rider skrev:2116535Anderstorp SM 29-30/4 . Priset för att få träna 30 minuter på fredagskvällen är ändrat från 500:- till 200 :- . Helt rätt beslut av ARC , då får vi pengar tillbaka .
På min fråga till ARC hur lång träningen är på söndagen har jag fått till svar att vi inte har någon träning på söndagen , känns konstigt eftersom förhållandena på banan kan ha förändrats från lördagen till söndagen . Jag förutsätter att vi har 10 min warm-up på söndagen , men troligtvis skall vi direkt ut till vårat första heat utan warm-up då inget om detta finns att läsa i tilläggsreglerna .
Finns det någon här på "Sporthoj" som kan påverka ARC att ge oss träning eller warm-up på söndagen ???
# 36 Ola A.
Snart blir man ju förbannad på riktigt. Vi ska ha träning på söndag innan racet annars kan dom ju lika gärna lägga ner. 3 dagar med så lite körning e skandal. Säkerheten måste gå först och då behövs träning då förhållandena kan vara helt olika (Tomelilla 04). Man kan inte åka rätt ut på start som vi gjorde då vilket resulterade i flertalet skador.
Vad säger regelboken om träning på tävlingsdagen????