Anmälda till Anderstorp-rejset

Supermoto-rider skrev:
2116535 Anderstorp SM 29-30/4 . Priset för att få träna 30 minuter på fredagskvällen är ändrat från 500:- till 200 :- . Helt rätt beslut av ARC , då får vi pengar tillbaka .

På min fråga till ARC hur lång träningen är på söndagen har jag fått till svar att vi inte har någon träning på söndagen , känns konstigt eftersom förhållandena på banan kan ha förändrats från lördagen till söndagen . Jag förutsätter att vi har 10 min warm-up på söndagen , men troligtvis skall vi direkt ut till vårat första heat utan warm-up då inget om detta finns att läsa i tilläggsreglerna .

Finns det någon här på "Sporthoj" som kan påverka ARC att ge oss träning eller warm-up på söndagen ???

# 36 Ola A.

Snart blir man ju förbannad på riktigt. Vi ska ha träning på söndag innan racet annars kan dom ju lika gärna lägga ner. 3 dagar med så lite körning e skandal. Säkerheten måste gå först och då behövs träning då förhållandena kan vara helt olika (Tomelilla 04). Man kan inte åka rätt ut på start som vi gjorde då vilket resulterade i flertalet skador.
Vad säger regelboken om träning på tävlingsdagen????

Lennartsson skrev:
2116825 Snart blir man ju förbannad på riktigt. Vi ska ha träning på söndag innan racet annars kan dom ju lika gärna lägga ner. 3 dagar med så lite körning e skandal. Säkerheten måste gå först och då behövs träning då förhållandena kan vara helt olika (Tomelilla 04). Man kan inte åka rätt ut på start som vi gjorde då vilket resulterade i flertalet skador.
Vad säger regelboken om träning på tävlingsdagen????

SM-deltävling i Supermoto arrangeras enligt följande modell:
-Friträning = Ej obligatoriskt
-2 x Tidsträning = >20 minuter
-1 x Uppvärmning = 10 Minuter
-2 x Tävlingsheat = ~ 20 Varv
Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.

I varje klass får förarna en uppvärmingsomgång.( Borde vara samma dagar som tävling är utlyst.)
Deltagandet är frivilligt.

Mycket som är ändrat i regelboken för 2006 så kolla !!!

Helt rätt som Hulkster skriver . Det innebär att vi har warm-up på 10 minuter före heat , enligt reglementet skall det finnas angivet i tilläggsreglerna , men det är troligtvis bara missat .

Supermoto-rider skrev:
2116535 Anderstorp SM 29-30/4 . Priset för att få träna 30 minuter på fredagskvällen är ändrat från 500:- till 200 :- . Helt rätt beslut av ARC , då får vi pengar tillbaka .

På min fråga till ARC hur lång träningen är på söndagen har jag fått till svar att vi inte har någon träning på söndagen , känns konstigt eftersom förhållandena på banan kan ha förändrats från lördagen till söndagen . Jag förutsätter att vi har 10 min warm-up på söndagen , men troligtvis skall vi direkt ut till vårat första heat utan warm-up då inget om detta finns att läsa i tilläggsreglerna .

Finns det någon här på "Sporthoj" som kan påverka ARC att ge oss träning eller warm-up på söndagen ???

# 36 Ola A.

Vilka tider gäller för fredagsträningen?
Går det att anmäla sig till den nu,eller görs det på plats?
Någon som vet :confused:
Mvh
Freddan # 82

Spretman skrev:
2117584 Vilka tider gäller för fredagsträningen?
Går det att anmäla sig till den nu,eller görs det på plats?
Någon som vet :confused:
Mvh
Freddan # 82
450 körde 17.00-17.30
Open 17.30-18.00

Stämmer på ca plus minus 5 min.
Du borde nog kunna betala på plats men när jag pratade med dom ville dom gärna att man betalade samtidigt som anmälningsavg.

Stoffy skrev:
2117601 450 körde 17.00-17.30
Open 17.30-18.00

Stämmer på ca plus minus 5 min.
Du borde nog kunna betala på plats men när jag pratade med dom ville dom gärna att man betalade samtidigt som anmälningsavg.
Lite sent att betala in det nu känns det som....
Det stod även nåt att hann man inte betala anmälningen innan så gick det bra att klösa på plats. Antar att detsamma gäller för träningen.

Tidsschema för helgen?

Är det någon som har något tidsschema för helgen?
Söndagen är ju viktigast men gärna lördagen oxo.

Back