Anmälan till LMS B-race 15/10-05

• Thread starter Thread starter HW
  • Start date Start date
fezt skrev:
Ja vill va määä.... håkan kan ju inte bara "få" segern... :tungan

jag har inte kört hoj sen gelleråsen, lär inte hinna med några träningar innan B-racet heller... så det blir typ 1.5 månader eller nåt utan att röra hojen.. "få" segern lär jag inte göra, Fredrik var nere på 54.4 på träningen förra veckan på kassa däck... här lär inte "fås" nåt gratis direkt! :3freak

Ett extra träningstillfälle på LMS har kommit upp den 27:e, än så länge ingen ansvarig men om nån har tid att ta hand om den tisdagkvällen så blir det träning då också!

Observera tiderna 16:30 tills det blir mörkt typ, absolut senast 20:00 dock!

Mer info på www.lms.se

håkan skrev:
ansvarig fixat vettu! tur det finns folk som ställer upp på sånt här, eller hur Lotta?

//håkan
Absolut!!
Förhållningsregel # 1: Låt bli att krascha för jag vill inte hämta er i lekahavet pojkar och flickor :tummenupp

håkan skrev:
Fredrik var nere på 54.4 på träningen förra veckan på kassa däck... här lär inte "fås" nåt gratis direkt! :3freak

54tider räknas inte längre... låga 53:or och höga 52:or... annars ingen seger ;)

Neutral skrev:
Den är på 40cc så jag tror att det blir tufft på långrakan. :hihi

Inte då..... min 40cc tog sig runt på SM..... på kvällen.... på "ett antal" minuter.. med skakskador i händerna.... vi kanske ska införa ett alternativt C-rejs... 4varv=15 min !

Last edited:
Nyteknik skrev:
En CBR 400 RR är inte extremt högvarvig med dagens referensramar. Tror den är rödmarkerad vid 14.000 rpm. Finns lågmilare i Tyskland som inte sällan körts av tjejer eftersom sitthöjden är ganska låg. Oskruvad Honda = Få sena kvällar i garaget. Jag ska vinna 250 SP 2006 med en 10+ år gammal fyrtaktare!

:banana

Vet inte om CBR:en är mycket starkare än min VFR... men det kan bli tufft att hänga med.

Bifogat

• dyno-VFR.jpg
    dyno-VFR.jpg
    66.6 KB · Visningar: 49
Webspy skrev:
Inte då..... min 40cc tog sig runt på SM..... på kvällen.... på "ett antal" minuter.. med skakskador i händerna.... vi kanske ska införa ett alternativt C-rejs... 4varv=15 min !

Du har just blivit diskad på nästa tävling du anmäler dig till på Linköpings motoarstadion. Det är totalförbud mot depåfordon och definitivt förbud att köra på banan på kvällstid! :4skrika

/HW

HW skrev:
Du har just blivit diskad på nästa tävling du anmäler dig till på Linköpings motoarstadion. Det är totalförbud mot depåfordon och definitivt förbud att köra på banan på kvällstid! :4skrika

/HW

Ok.

Gäller det för dom 4 jag mötte på banan oxå? alla satt på samma scooter.... då får inte Backlund x 2, Michaela Sillén, o jimmy Lindén köra.... snacka manfall...

hehe...

o dom åkte åt fel håll....

Last edited:
Ja, vad gällde på SM:et egentligen? Man fick passa sig noga för att inte bli överkörd av alla scooters, de ovan nämnda körde hela tiden i depån men även många fler. Jag pratar mitt på dagen lördag och söndag, kan inte direkt ha saknats vittnen.

Det är väl kanske inte så mycket att bråka om men dom som hatar motorsport och bor i närheten skickar in klagomål på precis allt dom kan hitta på. Därför står det klart och tydligt i alla inbjudningar att det är förbjudet med alla typer av motorfordon på kvällstid.
Det ska djävligt mycket till för att det skall bli något av ett sådant klagomål men varför chansa? Det saknas lite respekt och sunt förnuft när man skiter i sådana regler.

På årsracet höll en förare på att bli diskat i supermono sedan hans motard körts på bakhjulet på banan på kvällen. Han blev hembeordrade av tävlingsledaren men lyckades tjata sig till att få starta i racet i alla fall.

Som arrangör blir man ganska ledsen när man ser alla som kör omkring på kvällarna och nätterna. Att man går eller cyklar är bara välkommet men när man börjar ta till motorfordon kommer det även in oljor, kylvätska och annat i bilden. Det har hänt att vi fått börja dagen med att sanera efter nattens aktiviteter och det är djävligt surt. :mad:

Hej på er!

Neutral skrev:
Ja, vad gällde på SM:et egentligen? Man fick passa sig noga för att inte bli överkörd av alla scooters, de ovan nämnda körde hela tiden i depån men även många fler. Jag pratar mitt på dagen lördag och söndag, kan inte direkt ha saknats vittnen.

Citat från reglementet:

Nöjes- och okynneskörning med sk minibikes och liknande motordrivna fordon är förbjuden på hela anläggningen. (4.1.1 i SR)

HW skrev:
Citat från reglementet:

Nöjes- och okynneskörning med sk minibikes och liknande motordrivna fordon är förbjuden på hela anläggningen. (4.1.1 i SR)
Jag hade läst det i inbjudan trots att jag inte deltog men de som gjorde det hade nog inte läst det då. :rolleyes: Frågan är om vi funkisar får ta till "alla medel" för att stoppa okynneskörningen? :D

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Back