Anmälan Knudan BotT?

Nopp, var skadet etter NM på Karlskoga og ble litt for feig. Kjørte som best tider som var 1,5 sek bak min pers der:huvet I første løpet var heldig iom at DQ hadde lagt 2 stk 300 meters oljesttriper på banen og da ble vi alle litt forsiktige:tummenupp I løp 2 var jeg med til det var 4-5 runder igjen, men armen hovnet så jævlig opp og hadde det vært en runde til ville jeg blitt sist:rolleyes:

Åfan. Då får vi hoppas du är fullt återställd till Knutstorp så det blir personbästa där :tummenupp .

Åfan. Då får vi hoppas du är fullt återställd till Knutstorp så det blir personbästa där :tummenupp .

Det skal ikke mye til, har kun kjørt Knutstorp et pass på tørt - så der bør man ha masse muligheter:tummenupp Hva med deg er alt på stell, regner med at du skal få Pinky tilbake på topplasseringer:)

Med den hastighet jag skulle hålla är risken minimal jag skulle ramla. Med det sagt så är självklart sannolikheten jag skulle komma sist ungefär 100%. :)

Roligt såklart att du vill tävla men försökt undvika att vara förfärligt långsam under ditt första race. Några bandagar o träningar innan så du vet att du hänger med ok är att föredra.

Det skal ikke mye til, har kun kjørt Knutstorp et pass på tørt - så der bør man ha masse muligheter:tummenupp Hva med deg er alt på stell, regner med at du skal få Pinky tilbake på topplasseringer:)

Hehe, jo Pinky är fixad. Inte lika fin som innan dock. Men hon funkar iaf :) . Satte personbästa på Anderstorp (med 1 sek) första passet efter gipset var avtaget :tummenupp . Så visst funkar hon, måste vara den nya plasttanken :D . Topplasseringar kommer det nog aldrig bli men jag ska vara med iaf.
Jag har inte heller kört mycket på Knutstorp så det ska bli skoj å se hur sakta det går :) .

Roligt såklart att du vill tävla men försökt undvika att vara förfärligt långsam under ditt första race. Några bandagar o träningar innan så du vet att du hänger med ok är att föredra.

Det är väl tanken, att det är så det får börja, med lite bandagar och kanske någon Sporthojskurs, så man vet om man är någorlunda bra på det och inte blir en stoppkloss. Licens måste man väl också ha?

Kraschkåpor är väl i alla fall något som ska inhandlas (har du några tips på var man kan göra det?), om det nu inte blir så att jag köper en billig liten hoj jag inte behöver vara så rädd om. Antar dessutom att däcken behövs bytas från sporttouringdäck till något mer passande. :)

Får nog ta reda på lite mer info om det hela. Skulle vara roligt att prova på det i alla fall.

Edit: Nu ska jag inte spamma den här tråden mer, utan bläddra igenom trådar i raceforumet, där jag säkert kommer hitta svar på alla mina frågor. :tummenupp

Last edited:
Det är väl tanken, att det är så det får börja, med lite bandagar och kanske någon Sporthojskurs, så man vet om man är någorlunda bra på det och inte blir en stoppkloss. Licens måste man väl också ha?

Kraschkåpor är väl i alla fall något som ska inhandlas (har du några tips på var man kan göra det?), om det nu inte blir så att jag köper en billig liten hoj jag inte behöver vara så rädd om. Antar dessutom att däcken behövs bytas från sporttouringdäck till något mer passande. :)

Får nog ta reda på lite mer info om det hela. Skulle vara roligt att prova på det i alla fall.

Jepp, du behöver ta licens. Krashkåpor till din hoj kanske blir lite svårt att få tag på men det bör gå. Bara PMa om du har fler frågor så kan jag guida rätt :)
Däck finns det en massa olika. Rekommenderar lätt begagnade i början så blir det inte så dyrt.

Jepp, du behöver ta licens. Krashkåpor till din hoj kanske blir lite svårt att få tag på men det bör gå. Bara PMa om du har fler frågor så kan jag guida rätt :)
Däck finns det en massa olika. Rekommenderar lätt begagnade i början så blir det inte så dyrt.

Tack! Ska som sagt bläddra igenom lite trådar här, men du kommer säkert få ett och annat PM ifall jag inte hittar något svar. :)

Har beställt Gilles fotpinnar och klotkåpor idag, får dom efter racet på Knudan, ser mörkt ut med dagsformen men vi får se efter Second Shakedown idag om da spirit kan komma tillbaks igen.

Ap ap ap ap!!! Inga bortförklaringar nu! Be a man! Skicka in anmälan!

Ap ap ap ap!!! Inga bortförklaringar nu! Be a man! Skicka in anmälan!
1. Jag har kidzen den helgen
2. Hojen måste ha KK för att klara bes.
3. Jag måste ha raceväxlat eftersom mitt minne oftast sviker
4. Jag är rostig som en spik
5. Jag vill inte

1. Jag har kidzen den helgen
2. Hojen måste ha KK för att klara bes.
3. Jag måste ha raceväxlat eftersom mitt minne oftast sviker
4. Jag är rostig som en spik
5. Jag vill inte

1. De kan ta hand om däckvärmarna!
2. Fixa det då!
3. Fixa det då!
4. Tjöra är bästa avrostningen! In i hetluften bara!
5. Kom igen, livet som räserhjälte är toppen! Brudarna flockas och handen blir trött av allt autografskrivande.
Fatta att din tid som lökmeck är över iom att du nu införskaffat ett vinnarjärn till BoTT!! Du MÅSTE tjöra för att ínte tappa ansiktet helt!:fakta

1. De kan ta hand om däckvärmarna!
2. Fixa det då!
3. Fixa det då!
4. Tjöra är bästa avrostningen! In i hetluften bara!
5. Kom igen, livet som räserhjälte är toppen! Brudarna flockas och handen blir trött av allt autografskrivande.
Fatta att din tid som lökmeck är över iom att du nu införskaffat ett vinnarjärn till BoTT!! Du MÅSTE tjöra för att ínte tappa ansiktet helt!:fakta
NEIN:mad:

Jag har en kompis som vill dokumentera alla andra deltagares fadäser med en väldigt dyr och exklusiv kamera. Hur går det till att få ut en fotoväst? Är det Hyllinge MS eller Brånalt AB som man skall framställa frågan till?

Jag har en kompis som vill dokumentera alla andra deltagares fadäser med en väldigt dyr och exklusiv kamera. Hur går det till att få ut en fotoväst? Är det Hyllinge MS eller Brånalt AB som man skall framställa frågan till?
Du frågar bara efter en väst i tornet :tummenupp

Tack! Ska som sagt bläddra igenom lite trådar här, men du kommer säkert få ett och annat PM ifall jag inte hittar något svar. :)
Ett bra tips är att spendera hela nästa helg på Knudan och se hur allt går till IRL. Då kan du snacka med allt folk på plats (sikta först och främst in dig på folket med Duccarna, dom berättar med liv och lust om all kittning man bara MÅSTE ha) :tungan

Sen kan du ju alltid titta in hos oss i #97 M.A.M på söndagen då vi kör (W)REC så berättar vi hur man ska göra om man vill hamna sist. :D

Som en vän till oss säger - ÖKA!

Last edited:
Ett bra tips är att spendera hela nästa helg på Knudan och se hur allt går till IRL. Då kan du snacka med allt folk på plats (sikta först och främst in dig på folket med Duccarna, dom berättar med liv och lust om all kittning man bara MÅSTE ha) :tungan

Sen kan du ju alltid titta in hos oss i #97 M.A.M på söndagen då vi kör (W)REC så berättar vi hur man ska göra om man vill hamna sist. :D

Tack för tipset! Blir det fint väder kanske jag kör dit. :) Brukar ju ändå köra lite rundor här och där. Fanns det någon länk här i tråden till tiderna när rejsen körs?

Vad gäller kittning till Duccen har jag redan börjat så smått. Har ju köpt packväskor (hittade inga kraschpuckar till hojen) och näst på tur står en sadel som lämpar sig bättre för långtouring. :rolleyes:

Jag inbillar mig att jag redan är rätt bra på att komma sist, men alla tips på att förbättra den färdigheten emottages tacksamt. :tummenupp

@Alla: Vilket blir billigast, utslaget på en säsong (krascher inräknat), med avseende på inköp, service och anmälningsavgifter? Köra Rookie 600 eller BoTT?

@Alla: Vilket blir billigast, utslaget på en säsong (krascher inräknat), med avseende på inköp, service och anmälningsavgifter? Köra Rookie 600 eller BoTT?

Ganska samma skulle jag tro faktiskt. Men upplägget med två race på en helg i BoTT är inte dumt alls. Raceträning är bästa träning och kör man dåligt på lördag får man en chans till. Dessutom går det en smula långsammare mitt i fältet i BoTT. Det lär finnas fler driftsäkra och fräscha 600or att få tag på men utbudet på t.ex. Aprilia Mille är ganska gott och priserna på dessa är klart acceptabla.

Ganska samma skulle jag tro faktiskt. Men upplägget med två race på en helg i BoTT är inte dumt alls. Raceträning är bästa träning och kör man dåligt på lördag får man en chans till. Dessutom går det en smula långsammare mitt i fältet i BoTT. Det lär finnas fler driftsäkra och fräscha 600or att få tag på men utbudet på t.ex. Aprilia Mille är ganska gott och priserna på dessa är klart acceptabla.

Att det går lite långsammare mitt i fältet är knappast något negativt. Åtminstone inte för mig. :hihi

Tittade lite på hojar i Tyskland och såg en del Duccar som låg kring 4000-5000 €. Får leta runt mer vad tiden lider.

Planerna är i alla fall en långsemester ner till Italien nästa sommar (lär ju kosta en del), så jag får använda min egen och köra lite lugna bankörningar nästa år för att känna på det. Känns det roligt och som att jag till och med har lite talang för det hela (:rolleyes:) så ska jag spara ihop till en racehoj till nästa sommar igen. Har jag väntat så här länge att prova på det hela så kan jag nog vänta lite till innan jag (kanske) kastar mig in i hetluften. :)

"Alle" nordmenn har 1098R og da må jo jeg få meg en (om jeg får en ok pris for min) Og ja, jeg skal kjøre de siste BoTT-racene!

Det räcker med en 1098S du behöver inte lägga ner alla dom pengarna på en R :)
Jag var på Knutstorp igår och provkörde min nya 1098S och den känns lite bättre nu efter lite justeringar.
:hojraket

Jag var på Knutstorp igår och provkörde min nya 1098S och den känns lite bättre nu efter lite justeringar.

Får jag låna din 999s :rolleyes: . Nä då blir nog Pinky ledsen :) .

Grattis gutten, nå kan du glemme alle perser du hadde med skrukkuzukki´n:tummenupp Regner med at du har 59-rundene inne allerede og at jeg kan sette penga på Lasen-hjemmeseier?

Klart man må ha en R, som sagt alle nordmenn har jo en - føler meg snart som en outcast!

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...