Anmälan Falkenberg

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Jag har fortfarande inte fått någon IB trots att jag nu sedan några veckor har licenskortet.

Därför undrar jag om det är någon som vet var man kan hitta information angående inbetalning till Falkenberg...?

Kostnad, gironummer?
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
SpeedAbuser skrev:
Jag har fortfarande inte fått någon IB trots att jag nu sedan några veckor har licenskortet.

Därför undrar jag om det är någon som vet var man kan hitta information angående inbetalning till Falkenberg...?

Kostnad, gironummer?

Det har inte varit nån annons i IB ännu så vitt jag vet. Jag fick nyaste numret idag och kunde inte hitta nån annons där heller. Du hittar Falkenbergs Pg i SM-inbjudan. Om du inte har den i papper så kan du ladda ner den i AcrobatReader-format från www.roadracing.se
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Re: Re: Anmälan Falkenberg

ZoulFly skrev:
Det har inte varit nån annons i IB ännu så vitt jag vet. Jag fick nyaste numret idag och kunde inte hitta nån annons där heller. Du hittar Falkenbergs Pg i SM-inbjudan. Om du inte har den i papper så kan du ladda ner den i AcrobatReader-format från www.roadracing.se
Härligt! :tummenupp

Någon som har koll på sista inbetalningsdatum?
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

SpeedAbuser skrev:
Härligt! :tummenupp

Någon som har koll på sista inbetalningsdatum?

När sista man som får plats i startfältet har betalt. Kanske ingen fara för er men för Rookisarna gäller det att betala så snart som möjligt...Pratade med Tony i veckan. Först till kvarn gäller.. Serieanmäld eller inte
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Packalen#27R600 skrev:
När sista man som får plats i startfältet har betalt. Kanske ingen fara för er men för Rookisarna gäller det att betala så snart som möjligt...Pratade med Tony i veckan. Först till kvarn gäller.. Serieanmäld eller inte
Jomen, jag tänkte på sista dan innan man börjar åka på straffavgift (??).

Till Linköping blev man ju tyvärr tvungen att slanta upp 200:- eftersom det blev lite för sent betalt för min del. :sjuk
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Packalen#27R600 skrev:
När sista man som får plats i startfältet har betalt. Kanske ingen fara för er men för Rookisarna gäller det att betala så snart som möjligt...Pratade med Tony i veckan. Först till kvarn gäller.. Serieanmäld eller inte

du måste skoja???

vad fan är det för lönt att serie anmäla sej då om man inte vet att man får plats>???

ja e det inte plats till mej när jag kommer till banan blir de kuring... :mad:
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

BrInK skrev:
du måste skoja???

vad fan är det för lönt att serie anmäla sej då om man inte vet att man får plats>???

ja e det inte plats till mej när jag kommer till banan blir de kuring... :mad:

Har du betalat i förskott så är det ju förhoppningsvis lugnt. Harr du inte det så har du ju faktiskt gjort fel. Det är ju om du betalat i tid OCH är serieanmäld som det blir fruktansvärt korkat det här...Det finns inte bara fördelar med att samköra med SO.
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

BrInK skrev:
du måste skoja???

vad fan är det för lönt att serie anmäla sej då om man inte vet att man får plats>???

ja e det inte plats till mej när jag kommer till banan blir de kuring... :mad:

Come on :crash

(Jag betalade i Måndags, då var startfälten fulla av folk som anmält sig men inte betalat, cash is king!)
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Pålle skrev:
Come on :crash

(Jag betalade i Måndags, då var startfälten fulla av folk som anmält sig men inte betalat, cash is king!)

snabbt! ge mej pg nr och hur mycke jag ska pröjsa!?(jag e serie anmäld)
fan om jag inte kommer med alltså...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Chrille skrev:
Har du betalat i förskott så är det ju förhoppningsvis lugnt. Harr du inte det så har du ju faktiskt gjort fel. ....

Det där var nog ett av de dummaste svar jag har lagt på det här forumet. Det fins ju ingen inbjudan ute och det är åt helvete att vi ska behöva ringa runt som idioter för att anmäla oss och betala i förskott. DET måste ju vara fel....
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Chrille skrev:
Det där var nog ett av de dummaste svar jag har lagt på det här forumet. Det fins ju ingen inbjudan ute och det är åt helvete att vi ska behöva ringa runt som idioter för att anmäla oss och betala i förskott. DET måste ju vara fel....


ja... helt korrekt...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

BrInK skrev:
ja... helt korrekt...

Du ska väl inte hålla med?!?! Du ska ju säga något i sti med " Det var inte så farligt. Det blir fel ibland...."
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Chrille skrev:
Du ska väl inte hålla med?!?! Du ska ju säga något i sti med " Det var inte så farligt. Det blir fel ibland...."

betalde igår och ringde falkenberg idag.....
"det finns ingen plats för dej"

jag ska ALDRIG mer serie anmäla mej.....
detta är förjävligt :mad:

hoppas det snöar.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

BrInK skrev:
betalde igår och ringde falkenberg idag.....
"det finns ingen plats för dej"

jag ska ALDRIG mer serie anmäla mej.....
detta är förjävligt :mad:

hoppas det snöar.

Fy faan vad djävla tråkigt! Det har funnits misstankar om kaos nu ett par veckor och nu har vi det bekräftat!

Ingen på Svemo var beredd på den här anstormningen av rookies och det har nog inte varit ett roligt beslut att fatta. Hoppas att något strategiskt avhopp ger dig plats.
Vi kan ju spränga Svinesunds och Öresundsbron, det borde ge några platser till.

Förra året var vi 2st som skulle kvalas bort - INGEN var nog beredd på det här.
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Anmälan Falkenberg

Chrille skrev:
Fy faan vad djävla tråkigt! Det har funnits misstankar om kaos nu ett par veckor och nu har vi det bekräftat!

Ingen på Svemo var beredd på den här anstormningen av rookies och det har nog inte varit ett roligt beslut att fatta. Hoppas att något strategiskt avhopp ger dig plats.
Vi kan ju spränga Svinesunds och Öresundsbron, det borde ge några platser till.

Förra året var vi 2st som skulle kvalas bort - INGEN var nog beredd på det här.

ge mej ett pass så ska jag kvala in minst som trea i alla fall..
men näääääääääääääää dåååå nån dansk på en gpz600 88 som kommer bli varvad 3 ggr på racet har fått min plats.....

fan vad arg man kan bli!!!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Frågan är om det inte är dags för separata b-tävlingar igen.
Det som är lite konstigt är att jag anser att iaf serieanmälda förare både ha förtur, och inte att först ha betalat startavgiften på ett kontonummer som knappt är känt..

edit: sen borde det väl kanske inte vara helt omöjligt att ordna extra kvalpass, så att alla iaf får köra kvalet och chansen att kvala in.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
oFFkeFF skrev:
Frågan är om det inte är dags för separata b-tävlingar igen.
Det som är lite konstigt är att jag anser att iaf serieanmälda förare både ha förtur, och inte att först ha betalat startavgiften på ett kontonummer som knappt är känt..

edit: sen borde det väl kanske inte vara helt omöjligt att ordna extra kvalpass, så att alla iaf får köra kvalet och chansen att kvala in.

Problemet är uppenbart men tyvärr svårlösligt -den explosiva tillväxten har bränmt ett par säkringar i organisationen. Som Torkel sa, vi kan inte utesluta alla icke serieanmälda förare ur alla rejs. F-berg och antagligen Gelleråsen är redan överfyllda med serieanmälda förare, ingen är garanterad start bortsett från de som förskottsbetalade hela SO-serien i mars-april.

MITT förslag ang. Falkenberg i det här läget vore att plocka bort alla rookies från 600/1000 som inte gjort någon tävlings-start förut. och sen tillsätta startfältet utifrån först till kvarn principen. Detta pga att Fberg är en farlig, speciell bana med MYCKET publik vilket ytterligare bidrar till stress och jävelskap. På det sättet höjer man säkerheten och 'tvingar' folk ta sin premiär under mer ordnade former.

Men det är min personliga åsikt. Det är ingen hemlighet att jag inte gillar F-berg och att jag inte hade något positivt att säga om tävlingen där förra året.
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top