Anmäl er till BoTT 2014!

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Hej på er!

Nu skulle jag vilja att ni som har för avsikt att delta i årets säsong anmäler er!

Innan du anmäler dig till BoTT så se till att du bokat ditt startnummer i Svemo TA, http://ta.svemo.se/Pages/TALogin.aspx
Glöm inte heller att ta ut en internationell licens!

Vi fortsätter vårt samarbete med Pirelli, i år blir Bactor Racing vår partner på banan, dom kommer tillhandahålla däckservice samt tillbehör och raceparts. Även mc-service av diverse slag!
Bactor är även en viktig del i logistiken i år då dom hjälper till med tält och golv. Mats Backman som driver firman kommer även delta i bott!
I år får man som serieanmäld och signerad Pirelli-förare köpa Pirellidäck för 3490:- /set, alternativt
1395:- fram och 2095:- för bak inkl moms. Vi kommer fortsätta att lotta ut vinstdäck på samma sätt som i fjol, OCH som en extra morot så kommer segraren för serien vinna "stekarbiljetter" till valfri World SBK helg!

För er som är nya till serien så drar jag en snabb resumé av vad man som serieanmäld får,

-Pirellidealen, bra pris och även möjlighet till vinstdäck via utlottning, biljetter till World SBK (minimum krav om minst 10 köpta däck säsongen 2014).
-Tältplats på samtliga tävlingar, bott ställer upp tält och golv, du som förare rullar in hoj vid ankomst och rullar ut vid hemgång.
-De tävlingar som är i Tjeckien står bott för depåbox åt dig som förare. Likväl Assen.
-Bactor kommer lotta ut presentkort på 500:-/race för samtliga serieanmälda som kör Pirelli köpta av Bactor racing.
-Egen namnskylt att hänga på sin tältplats.

Här är en länk för anmälan till Most, race och träning, http://www.bike-promotion.dk/most-25-28-april-drc
Anmälan till Assen skulle öppnats idag men dom har lite tekniska problem och öppnar anmälningen nästa vecka, jag kommer maila om detta.

Använd detta formulär när ni anmäler er till BoTT 2014, glöm inte Svemo TA först! http://nordicbott.net/?page_id=94

Har ni frågor så är det bara höra av er!

Idag postade John kepsar till alla som beställt, mössorna kommer snart och sänds i separat försändelse, så ni inte tror att vi missat dom!

Jag har säkert missat massa med info, ber om ursäkt i så fall, jag har röven full och är mäkta förvirrad och smått senil, men maila mig eller John om ni har frågor så ska vi återkomma så snart det går,
john.andersson@skistar.com

Varmt välkomna ska ni alla vara, vi kommer få en fantastisk säsong! :)
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag är ju som bekant gammal och halvblind, så jag skulle behöva en liten knuff i rätt riktning dit jag kan hitta info om vad serieanmälan kostar...
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Fasen va sugen man är. Fortsätt med detta koncept så hoppas jag kunna köra 2015. Snabbare än någonsin :fyllisar
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
INFO:
I fjol kostade serieanmälan 2600:- då körde vi 5 race. (520:-/race)
Till i år måste jag höja avgiften till 3300:- men i år kör vi 6 race. (550:-/race)

Med nya tälten, 12 bucklor till varje racehelg ( A & B 1, 2, 3 x 2 race = 12), uppdateringar som ska göras på hemsidan, nya tält mm, så är 180:- ingen stor ökning.
Att jag nämner detta i detalj är framförallt för att det ligger i min natur att ifrågasätta, vilket säkert fler av er kommer göra. Vet ni bakgrunden till detta så slipper jag förklara mig för alla individer, utan tar alla på en gång.
Jag har även hört mig för med några förare för att stämma av att kostnaden är rimlig och fått ok.

För den som endast vill köra ett enstaka race så är kostnaden 1000:-/racehelg, tidigare har det varit 500:- MEN, det är lika mycket jobb, ibland mer, för mig att uppdatera hemsidan med förarnamn, skicka faktura, följa upp mm som vid en vanlig serieanmälan.
Ni som kört enstaka race kommer ha kostnaden för dessa innestående, så om ni kör race 4 så kostar det bara 300:-, alltså aldrig mer än totalt 3300:-

Hoppas det är klart som korvspad! Har ni frågor så hör gärna av er.

Trevlig kväll!
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Något sugen på bott, verkar på något sätt mer prisvärt än rookie. Och så gillar jag så få cylindrar som möjligt på en motorcykel!

Rätta mig om jag har fel, för visst blandar ni rookie och elit i startfältet, precis som man planerar att göra med sbk och rookie 1000? Hur fungerar det för er? Är ju en massa diskussioner just nu hur det kommer fungera för rookie 1000 och sbk.
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
det e rätt både elit o rookie på sammma gång men det visas mycket mer hänsyn i denna klassen så även du o jag passar här
Något sugen på bott, verkar på något sätt mer prisvärt än rookie. Och så gillar jag så få cylindrar som möjligt på en motorcykel!

Rätta mig om jag har fel, för visst blandar ni rookie och elit i startfältet, precis som man planerar att göra med sbk och rookie 1000? Hur fungerar det för er? Är ju en massa diskussioner just nu hur det kommer fungera för rookie 1000 och sbk.
 

PT

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RC8 R
Där av uttrycket "Gentlemens racing"!

Tveka inte för att ge dig in i leken! ;)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top