Sandfållan
#6 R-600 2014
Hej!
Har lite trubbel med anliggande/kärvande bromsok på mina cyklar.
Hårdvara: Brakingskivor,sbs DS belägg och org bromspump stålomspunna slangar.
Kolvar rengjorda och smorda/Masserade.
Bromsvätska: ATE Racing blue brake fluid.
Ok har rengjorts med brakeclean och med wd40 har ej fått det att lira och kärvar fortfaranade.
I vidare felsökning så har oken plockats isär och nya o-ringar beställts för att byta dessa. Dom gamla ringarna som satt i kolvana har svällt såg vi då.
När vi pratar gamla så är den en 15 och en 16 cykel vi snackar om där 16 cykeln har 8 dagar på bana totalt och 15 cykeln ca 20 dagar bana i sig.
Kan det vara WD40,eller brakecleanen som gjort att O-ringarna svällt? Eller är det bytet till ATE vätskan?
Planen nu är att göra rent allt, Polera upp kolvarna, Tvätta ok med bromsvätska och vatten, Blåsa torrt med tryckluft och låta dom luft torka ett par dagar efter och sedan smacka ihop allting med nya O-ringar och Castrol SRF Racing vätska och hoppas på att det löser sig.
Det jag undrar är om någon har haft samma bekymmer med sin CBR och isåfall om man funnit någon lösning?
M.v.h Sandfållan.
Har lite trubbel med anliggande/kärvande bromsok på mina cyklar.
Hårdvara: Brakingskivor,sbs DS belägg och org bromspump stålomspunna slangar.
Kolvar rengjorda och smorda/Masserade.
Bromsvätska: ATE Racing blue brake fluid.
Ok har rengjorts med brakeclean och med wd40 har ej fått det att lira och kärvar fortfaranade.
I vidare felsökning så har oken plockats isär och nya o-ringar beställts för att byta dessa. Dom gamla ringarna som satt i kolvana har svällt såg vi då.
När vi pratar gamla så är den en 15 och en 16 cykel vi snackar om där 16 cykeln har 8 dagar på bana totalt och 15 cykeln ca 20 dagar bana i sig.
Kan det vara WD40,eller brakecleanen som gjort att O-ringarna svällt? Eller är det bytet till ATE vätskan?
Planen nu är att göra rent allt, Polera upp kolvarna, Tvätta ok med bromsvätska och vatten, Blåsa torrt med tryckluft och låta dom luft torka ett par dagar efter och sedan smacka ihop allting med nya O-ringar och Castrol SRF Racing vätska och hoppas på att det löser sig.
Det jag undrar är om någon har haft samma bekymmer med sin CBR och isåfall om man funnit någon lösning?
M.v.h Sandfållan.