Anliggande frambroms

KRILLE

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Retta -03
Satans frambroms ligger an... :mad:

Har bytt till stålomspunnet fram,nya belägg,har luftat med vakuumsug (garanterat ingen luft i syst).Kolvarna går lätt,skivan ligger mitt i oket.

Köpte inte orginalbelägg o en kompis som köpt samma belägg har samma problem...kan det verkligen va beläggen eller kanske huvudcylindern.

Nån som är kunnig på området?

(Beläggen är inkörda...över 50mil)
 
KRILLE skrev:
Satans frambroms ligger an... :mad:

Har bytt till stålomspunnet fram,nya belägg,har luftat med vakuumsug (garanterat ingen luft i syst).Kolvarna går lätt,skivan ligger mitt i oket.

Köpte inte orginalbelägg o en kompis som köpt samma belägg har samma problem...kan det verkligen va beläggen eller kanske huvudcylindern.

Nån som är kunnig på området?

(Beläggen är inkörda...över 50mil)

Hissa upp framändan och släpp på framaxelmuttern och överfallen. Rikta sedan framhjulet genom att snurra hjulet och klämma till bromsen. Dra sedan motstående sidas överfall endast så att du kan dra till framaxelmuttern. Som sista moment drar du sedan överfallen.
 
Re: Re: Anliggande frambroms

valmers skrev:
Hissa upp framändan och släpp på framaxelmuttern och överfallen. Rikta sedan framhjulet genom att snurra hjulet och klämma till bromsen. Dra sedan motstående sidas överfall endast så att du kan dra till framaxelmuttern. Som sista moment drar du sedan överfallen.

Hmmm.... :rolleyes: fick läsa igenom det några gånger,men fattar nu tror jag........."överfallen" är det dom 2 muttrarna längs ner på gaffeln du menar?
 
Re: Re: Re: Anliggande frambroms

KRILLE skrev:
Hmmm.... :rolleyes: fick läsa igenom det några gånger,men fattar nu tror jag........."överfallen" är det dom 2 muttrarna längs ner på gaffeln du menar?

Det stämmer. Det vikiga är att inte dra överfallen förrän man riktat hjulet och dragit åt axelmuttern.
 
Det stämmer. Det vikiga är att inte dra överfallen förrän man riktat hjulet och dragit åt axelmuttern.

Hur riktar man hjulet?

Enligt manuler jag tittat i så ska man snurra hjulet och bromsa några gånger innan man drar åt "överfallen" Det finns ju ingen justermån...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top