Anklagad för vårdslöshet i trafik pga bakhjulsåkning, hjälp!

slanga = MKT olagligt och polisen verkar göra allt för att sätta dit dig.

men att sno hojar verkar vara helt ok, efter vissa trådar som man har läst här där polisen har släppt iväg rånarna. :kocko

flipm0de skrev:
slanga = MKT olagligt och polisen verkar göra allt för att sätta dit dig.

men att sno hojar verkar vara helt ok, efter vissa trådar som man har läst här där polisen har släppt iväg rånarna. :kocko

jag har sagt det innan, och jag säger det igen

slanga, köra för fort = polisen ser rött & jagar dig till världens ände

sno en hoj = polisen jämför detta med att palla äpplen hos grannen

En av favouritlåtarna: Brukar kräma på som fan med nervevade rutor när man kör förbi snutfittor...

Artist: N.W.A
Album: Straight Outta Compton
Song: Fuck Tha Police

Gör det du också... :)

Snutarna e bara avundsjuka för att dom inte kan slanga själva! :D

Erkänn att du körde på bakhjulet men säg oxå att du höll laglig hastighet och hade full koll. En del hojar går det inte att låta bli att slanga på till skillnad från snutarnas tyska 2 hjuliga containeråk.
Hade jag varit snut hade du fått böter för att du inte slanga längre! :D :D :D

Oreggat fordon kan dom ta sig i arslet på, det är 600:- i böter för otillåten skylt, och om du inte kört specielt fort eller i närheten av annan trafik tror jag dom får svårt att bevisa vårdslöshet?

Hightuned skrev:
Oreggat fordon kan dom ta sig i arslet på, det är 600:- i böter för otillåten skylt, och om du inte kört specielt fort eller i närheten av annan trafik tror jag dom får svårt att bevisa vårdslöshet?

Ingen skylt alls(otillåten skylt): 400kr
Delvis dold skylt: 300kr

Eller har jag helt fel nu? :confused:

den här tråden fick mig att tänka på "janne körde 280 nere i skåne nånstans" som va så uppmärksammat för nåt år sen.. hur gick det med den snubben? fick han finkan eller?

och till trådstartaren, hoppas det löser sig med lite böter bara, störtlöjligt annars, håller tummarna.

sven666 skrev:
den här tråden fick mig att tänka på "janne körde 280 nere i skåne nånstans" som va så uppmärksammat för nåt år sen.. hur gick det med den snubben? fick han finkan eller?

och till trådstartaren, hoppas det löser sig med lite böter bara, störtlöjligt annars, håller tummarna.
Det var inte i skåne. Det var utanför Trollhättan här i norra Bohuslän. Han blev friad tillslut.

Hotrodbiker skrev:
har det förästen varit någon allvarlig insident i samband med bakhjulsåkande? [/B]

Insident ? Kan man kanske inte kalla det .... Men i Tungelsta söder om sth så dog en när det kom en bil emellan hans bakhjulsåka... :([/QUOTE]

finns flera fall som tyvärr slutat med dödlig utgång. bl.a på motorvägen mellan malmö och helsingborg för inte allt så länge sedan. då det hamnade en kille i vajerräcket. :(

Zana skrev:
En av favouritlåtarna: Brukar kräma på som fan med nervevade rutor när man kör förbi snutfittor...

är du på riktigt? hahaha, ja då blir det säkert jättearga... :rofl

vafan inte får dom väl komma o slita ur nyckeln bara!?

Zana skrev:

Eller så kan du ju lira Björne - Skäll inte på Hugo. Den verkar ligga lite mer på din nivå :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti