Ang ytskicktet på lycktorna på R1

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF R1
Har ni, som jag, ett ytskickt på era lycktor som håller på att flagna bort ?? Det ser förjävligt ut...vad ska man hitta på åt det ?? (jaja....köpa nya funkar ju)

Är jag ensam om detta problem ?

fluppen skrev:
Har ni, som jag, ett ytskickt på era lycktor som håller på att flagna bort ?? Det ser förjävligt ut...vad ska man hitta på åt det ?? (jaja....köpa nya funkar ju)

Är jag ensam om detta problem ?

Ytskikt ?!? :va
Ingenting som flagnar på lyktorna på min hoj i varje fall.

edit: :mattias

Last edited:
???Kan du ha en klarlackad variant :confused: Ialf så på min gamla 99a så hade jag lightlids på vilket fördärvade ytan på glaset.Det blev en matt yta,nästan lite vitt i mitten på lycktan..Varje gång jag tvättade den så fick jag stryka på lite vax å polera lite så försvann det en stund.Om jag nu hade klarlackat glaset så skulle jag tänka mej att det försvann...
Förra ägaren tyckte kanske att dom var matta å löste det igenom att klarlacka dom....kanske

Last edited:
Exup skrev:
???Kan du ha en klarlackad variant :confused: Ialf så på min gamla 99a så hade jag lightlids på vilket fördärvade ytan på glaset.Det blev en matt yta,nästan lite vitt i mitten på lycktan..Varje gång jag tvättade den så fick jag stryka på lite vax å polera lite så försvann det en stund.Om jag nu hade klarlackat glaset så skulle jag tänka mej att det försvann...
Förra ägaren tyckte kanske att dom var matta å löste det igenom att klarlacka dom....kanske

JA det är som om det ligger ett lager klarlack på som börjat flagna, hemma lackat tror du ??

Jag hade ganska djupa repor i mina lyktglas... testade att polera med rubbing..och maskin :tummenupp funkade kanon dock 02:a så ytskiktet du pratar om kanske inte finns på min..

All_to_slow skrev:
Jag hade ganska djupa repor i mina lyktglas... testade att polera med rubbing..och maskin :tummenupp funkade kanon dock 02:a så ytskiktet du pratar om kanske inte finns på min..

JAg har funderat på det, jag har positiva erfarenheter gällande polering av "plast", och skiter det sig e det ju bara att köpa nya, får bli det :tummenupp

Har du såsat på den och sen driver du med oss här på sporthoj ......nä du killen detta var nog det lägsta du gjort :)

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R