ang Uppkörning

StorBjärn

Thunder The Savior
Gick med
14 Feb 2005
Hoj
Ducati Monster S2R
Har ett problem...
Jag har en uppkörningtid bokad kl 13:00 det 12/5
Som jag förstår det så kan jag få låna mc av körskolan men måste ha någon som kan köra ut hojjen till uppkörningplatsen.
På vv brev ang uppkörningen står det att "utbildaren/handledaren skall finnas tillgänglig i samband med manöverprovet"
Utbildaren kan ju inte komma då han har körlektioner inbokade och någon handledare har jag inte då jag inte övningskör?
Hur i h-vete ska man då kunna ta kortet?
Måste jag få tag i någon som har a-kort... be den personen ansöka om att få övningsköra med mig via länsstyrelsen och sedan följa med på uppkörningsdagen som förövrigt är mitt på en vardag.

låter inte helt lätt?

Om du kör upp via körskolan så brukar ju din körskolelärare följa med.

En polare till mig körde upp på annan ort o hyrde/lånade hoj av körskolan på den orten. Jag följde med han o körde ut hojen till platsen där han skulle köra upp. Det räcker alltså att du hittar nån med A-kort som kan köra hojen till uppkörningsplatsen åt dig. Därifrån ska väl inte behövas hoppas jag =)

du behöver alltså någon som kan köra mc fram och eventuellt tillbaka från körskolan. Men du behöver inte ha någon närvarande under själva provet! Det hade inte jag iallfall.

Ok låter bra att man "bara" behöver hitta någon som kan ställa upp att köra ut hojjen. Synd bara att man bor 60mil från vänner med kort =/

Hojj får jag hyra av körskolan... det är klart men läraren nämnde att jag måste hitta någon annan som kan köra ut till manöverbanan. Han har nog fullbokat med körlektioner så han kan nog inte följa med ut.

Du bor i Uppsala va? Finns nog massor med människor här som är snälla nog att hjälpa dig med det om du frågar i Uppsaladelen.

Jag åkte på samma sak... Hade TUR att en annan hade sin handledar där så han fick köra mig och min hoj till vv där jag skulle utgå fran medans han som köred först fick utgå fran "banan"... Jag hade ca 40 min att ta mig till vv från banan helt ensam.... Jag hade TUR att jag fick hjälp där.... jag kanske kan hjälpa dig med det!!! Det beror lite på hur jag går i skolan då... Men PM:a mig så får du mitt nummer så kan vi höras!!!

mvh fredrik

upplands trafikskola kommer hojjen ifrån

fredrik det låter väldigt snällt av dig!
pratade med min far som bor i Umeå. Han har köpt en ny hojj som han är sugen på att hämta hem. Den står i Borlänge så jag föreslog att han kunde komma ner helgen innan uppkörningen. Pm:ar dig fredrik så får jag hoppas att det löser sig med farsa eller ev jobbarkompisen i första hand.

pm.a om de krisar sig så kör ja ut hojjen åt dig. Du får dock pröjjsa min soppa

Trevligt med folk som ställer upp! det uppskattas verkligen =)
Jag får helt enkelt återkomma när det börjar närma sig.
Tack på förhand!

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing