Ang. Traffikförsäkringspremien som skattehöjdes 2007

och så ser man undrandes ut när ens jänkepolare tycker att man är dum i huvudet som betalar så mycket skatt...

Nej, usch för alla skatter. Dags för en revolution snart?

Nej, usch för alla skatter. Dags för en revolution snart?

Vi ska nog vara ganska glada över att vissa saker, t ex stor del av vården, är skattefinansierad. Jag vill inte behöva oroa mig över om jag har köpt försäkringar som täcker rätt saker om jag råkar bli sjuk, eller att någon med en medfödd sjukdom inte ens kan försäkra sig.
Gäller även infrastruktur osv.

Däremot så är det hög tid att man slutar låta skattepengar gå till "onödiga" saker, eller något som aldrig kommer återbetala sig i någon form till samhället. Dvs saker som bara är en kostnad utan chans till någon form av ROI. Att alla former av bidrag skall vara reglerade och ha krav på motprestation från bidragstagaren ingår även i detta.

Vi ska nog vara ganska glada över att vissa saker, t ex stor del av vården, är skattefinansierad. Jag vill inte behöva oroa mig över om jag har köpt försäkringar som täcker rätt saker om jag råkar bli sjuk, eller att någon med en medfödd sjukdom inte ens kan försäkra sig.
Gäller även infrastruktur osv.

Däremot så är det hög tid att man slutar låta skattepengar gå till "onödiga" saker, eller något som aldrig kommer återbetala sig i någon form till samhället. Dvs saker som bara är en kostnad utan chans till någon form av ROI. Att alla former av bidrag skall vara reglerade och ha krav på motprestation från bidragstagaren ingår även i detta.

Jag menade inte att vara helt kapitalistisk och jänketokig, utan jag menade precis som du skrev: att skatten vi betalar används till något vettigt och att man inte bara inför massa skatter som sedan inte går till det de är avsedda för.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back