Ang. Tailraisers

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
tänkte jag skulle höja min hoj en liten bit, har en gsxr600 1998.
tänkte bygga egna själv och använda originalen å gå efter, originalen ser långa ut.
min fråga är om nån vet om tailraiserserna ska va längre eller kortare de jag ska bygga eftersom den ska höjas?
 
På min bandit ska de vara kortare. Jag kortade mina 6mm och fick ne 3-4 cm högre häck....
 
Vet inte hur det är på gixxer, men på min R6 ska den vara några mm kortare för att höja...

Ca 4-5 mm kortare höjer ca 3 cm... :yoparty
 
jasså, jag tänkte på det att det skulle va kortare men att det räcker med ca 5mm kortare för en höjning på ca 3cm det hade jag ingen aning om, tänkte mig en ca1-2cm kortare tailraiser än originalet, trodde det skulle göra samma i höjningen sen.

med andra ord ska jag börja med en ny som e 5mm kortare? eller mer sedan om jag vill höja mer?
 
boki79 skrev:
2212747 jasså, jag tänkte på det att det skulle va kortare men att det räcker med ca 5mm kortare för en höjning på ca 3cm det hade jag ingen aning om, tänkte mig en ca1-2cm kortare tailraiser än originalet, trodde det skulle göra samma i höjningen sen.

med andra ord ska jag börja med en ny som e 5mm kortare? eller mer sedan om jag vill höja mer?


Precis... :tummenupp
Läs mer här...
Vet inte hur det är med gixxer som sagt :) Men så är fallet med R6 iallafall...
 
Ascari skrev:
2212791 Precis... :tummenupp
Läs mer här...
Vet inte hur det är med gixxer som sagt :) Men så är fallet med R6 iallafall...
tackar så mycket, på min e det 2 styck på vardera sida som håller dämparen, höjer nog upp den på depåstöd och sen tar jag dämparen med domkraft underifrån.
får nog göra mall på mina mindre som jag nog får lämna in på nån vattenskärningsfirma så det blir riktigt finskuret.
tyvärr e dom slöa, har ett annat bygge inne nu som skulle varit färdigt på 3 veckor som senast sa de, e uppe i 12 veckor nu som jag väntat på att det ska bli färdigt, skulle inte förvåna mig om grejerna inte passar efter all väntan.
ska få dit gsxr1000 2001 6 kolvsok gula fram på min -98, så det e adapters jag har inne för konstruktion.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top