Ang SMCs kurs sundsvall!

Flexis

Welcome To The Candy Shop!
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
-05 Ninja ZX6R
vem ska man prata med om man vill vara med på nybörjar kursen i sundsvall?
Mvh :confused:

VAd är det för kurs i Sundsvall du pratar om, och när?

om det finns nå kurser kvar nu på MittSverige banan.

Nej, inga SMC kurser är planerade på Mittsverige. Vi körde förmodligen dom sista i våras. Efter att vi i tre år gått med förlust på grund av att intresset är väldigt dåligt här uppe så får vi tyvärr lägga ner den verksamheten. Kurserna i södra sverige är alltid fullbokade men norrlänningar behöver kanske inte gå kurs?:)

Om det visar sej att intresset ökar så kommer vi naturligtvis att omvärdera detta men i dagsläget blir det inget.

Vad vi däremot har är några kurser på gokartbanor. Till exempel kör vi på Ö-viks gokartbana nästa helg, den 6:e september och på den nya Fällforsbanan utanför Skellefteå den 7:e september

Jag har nyss blivit inbiten hojåkare och hade jag vetat att det fanns kurser i bankörning så hade jag lätt gått en sådan kurs, jag tog licenskurser för jag trodde att där fick man lite råd. Men det var lite fel, men har i alla fall licensen nu :) Jag skulle gärna vilja gå en sådan kurs och tror att många andra vill det, lilla Sundsvall så finns det många sporthojs åkare och tror att det finns många som skulle vilja gå en sådan kurs. Bara man får veta det, kolla gärna intresset.

MVH Patrik

Nej, inga SMC kurser är planerade på Mittsverige. Vi körde förmodligen dom sista i våras. Efter att vi i tre år gått med förlust på grund av att intresset är väldigt dåligt här uppe så får vi tyvärr lägga ner den verksamheten. Kurserna i södra sverige är alltid fullbokade men norrlänningar behöver kanske inte gå kurs?:)

Om det visar sej att intresset ökar så kommer vi naturligtvis att omvärdera detta men i dagsläget blir det inget.

Vad vi däremot har är några kurser på gokartbanor. Till exempel kör vi på Ö-viks gokartbana nästa helg, den 6:e september och på den nya Fällforsbanan utanför Skellefteå den 7:e september

Jag har nyss blivit inbiten hojåkare och hade jag vetat att det fanns kurser i bankörning så hade jag lätt gått en sådan kurs, jag tog licenskurser för jag trodde att där fick man lite råd. Men det var lite fel, men har i alla fall licensen nu :) Jag skulle gärna vilja gå en sådan kurs och tror att många andra vill det, lilla Sundsvall så finns det många sporthojs åkare och tror att det finns många som skulle vilja gå en sådan kurs. Bara man får veta det, kolla gärna intresset.

MVH Patrik

Vi är dåliga på att marknadsföra oss men just Mittsverigekurserna har vi i flera år lagt ut på alla forum som finns, inklusive Sporthoj, vi har även affischerat och pratat om det. Deltagarna som har gått kurserna har varit lyriska och rekommenderat kurserna till alla och envar, men likafullt är det max 25-30 pers som kommer och det räcker tyvärr inte.

Om du kan göra en intresselista med dom du vet kan vara intresserade, plus att vi kan få dit andra åkare runtokring så kan vi kanske skaka fram en kurs till sommaren igen.

Vad du däremot redan nu kan planera är att åka på våran 4-dagarskurs som vi kör på Kemorabanan i Finland sista veckan i juli nästa år. Vi lägger ut den kursen nu i höst men räkna med att det blir fullt ganska snabbt. det blev oerhört lyckad nu i somras och den blir ännu bättre nästa år:tummenupp

ok faan va synd! :/
vad rekommenderar du ist då för en som vill lära sig köra bana?
Mvh

Mvh

Att gå en SMC kurs så klart:) Det går kurser i hela övriga sverige som du kan gå. Gelleråsen är väl närmsta, åtminstone till nästa sommar när förhoppningsvis Fällforsbanan är färdig. Eller så tjatar du på oss så att vi roddar en kurs på Mittsverige iallafall:)

Mvh

Är du medlem i SMC....? INTE...?
Gå med SMC så får du info hemskickad om samtliga aktiviteter som SMC
anordnar både från Centralt och Lokalt håll.

KentW

gå med i NRS å så går du licenskursen som går i början på varje sommar. Sen kommer du å kör med oss varje tisdag hela sommaren.

Vem kommer att se till så att Flexis får lära sig köra hoj under säkra former hos NRS?:confused:

Som det står tidigare i tråden så är en licenskurs inte en "lära sig köra hojkurs"
På en licenskurs får du lära dig hur det går till när du skall tävla eller träna inför tävling mm.
Sen skall du klara av att framföra hojen bra för att kunna kvittera ut licensen!
I och för sig så ses det mellan fingrarna där ibland:va

Per

Vem kommer att se till så att Flexis får lära sig köra hoj under säkra former hos NRS?:confused:

Som det står tidigare i tråden så är en licenskurs inte en "lära sig köra hojkurs"
På en licenskurs får du lära dig hur det går till när du skall tävla eller träna inför tävling mm.
Sen skall du klara av att framföra hojen bra för att kunna kvittera ut licensen!
I och för sig så ses det mellan fingrarna där ibland:va

Per

Övning ger färdighet säjs det väl. Kör han med nrs så får han ju öva. Vi svänger ju och bromsar hela tiden :) Och nog vill jag påstå att det är ganska säkert. Det finns ju avåkningszoner och så ofta smäller det inte.

Det är inget krav på att "köra bra" för att lösa ut någon licens eller att gå nån kurs. Under kursen får man köra hur sakta man vill. Vi går bara igenom hur det går till inom RR samt vad flaggorna mm betyder. Jag vill påstå att det är en kurs för alla. Dessutom e den kul.

Och vill han ha tips på hur man kör hoj så har vi många duktiga förare han kan fråga.

Vi tänkte försöka få smc o köra en kurs på Molanda i Järpen nästa år. Vi var 27 hojar där i helgen. Tror utan problem att vi får ihop 30-35 härifrån till nästa gång.

Vi tänkte försöka få smc o köra en kurs på Molanda i Järpen nästa år. Vi var 27 hojar där i helgen. Tror utan problem att vi får ihop 30-35 härifrån till nästa gång.

Trevligt:)

Som jag skrivit i en tråd på SMC`s forum tidigare så måste ni ligga på era lokala SMCare att dra igång en kurs!
Sedan kontaktar dom Riks och Scoolavdelningen som styr upp detta genom mig och Niklasinorr:tummenupp

Förhoppningsvis får vi sedan någon eller några lokalt hos er som kan och vill fortsätta med kurser i Östersundstrakten:yoparty

Vi har gjort detta på gokartbanan i Ö-vik 2 ggr nu!

Vi har även kört på gokartbanan i Lycksele 4 ggr!

Vi har även kört 2 ggr på gokartbanan i Skelefteå!

Men det roligaste av allt är att vi nu kommit igång på Fällforsbasen utanför Skelefteå:yoparty
SDC Skelefteå Drive Center kommer att bygga flera stora banor på detta område redan till nästa sommar.
Och vi körde en provisorisk kurs där nu förra helgen som drog över 40 pers, varav flera var instruktörsämnen:tummenupp och som skall gå utbildning till instruktörer nu:)

Sen körde vi en 4-dagars kurs på Kemorabanan nu i sommras vilken var mycket lyckad.
Så nästa års kurs är redan bokad, den blir näst sista veckan i juli måndag till torsdag:D

Mvh Per

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...