Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VAd är det för kurs i Sundsvall du pratar om, och när?
att lära sig och köra på bana!
Jo det fattar jag men var och när och i vems regi?
om det finns nå kurser kvar nu på MittSverige banan.
Nej, inga SMC kurser är planerade på Mittsverige. Vi körde förmodligen dom sista i våras. Efter att vi i tre år gått med förlust på grund av att intresset är väldigt dåligt här uppe så får vi tyvärr lägga ner den verksamheten. Kurserna i södra sverige är alltid fullbokade men norrlänningar behöver kanske inte gå kurs?![]()
Om det visar sej att intresset ökar så kommer vi naturligtvis att omvärdera detta men i dagsläget blir det inget.
Vad vi däremot har är några kurser på gokartbanor. Till exempel kör vi på Ö-viks gokartbana nästa helg, den 6:e september och på den nya Fällforsbanan utanför Skellefteå den 7:e september
Jag har nyss blivit inbiten hojåkare och hade jag vetat att det fanns kurser i bankörning så hade jag lätt gått en sådan kurs, jag tog licenskurser för jag trodde att där fick man lite råd. Men det var lite fel, men har i alla fall licensen nuJag skulle gärna vilja gå en sådan kurs och tror att många andra vill det, lilla Sundsvall så finns det många sporthojs åkare och tror att det finns många som skulle vilja gå en sådan kurs. Bara man får veta det, kolla gärna intresset.
MVH Patrik
Nej, inga SMC kurser är planerade på Mittsverige. Vi körde förmodligen dom sista i våras. Efter att vi i tre år gått med förlust på grund av att intresset är väldigt dåligt här uppe så får vi tyvärr lägga ner den verksamheten. Kurserna i södra sverige är alltid fullbokade men norrlänningar behöver kanske inte gå kurs?![]()
Om det visar sej att intresset ökar så kommer vi naturligtvis att omvärdera detta men i dagsläget blir det inget.
Vad vi däremot har är några kurser på gokartbanor. Till exempel kör vi på Ö-viks gokartbana nästa helg, den 6:e september och på den nya Fällforsbanan utanför Skellefteå den 7:e september
ok faan va synd! :/
vad rekommenderar du ist då för en som vill lära sig köra bana?
Mvh
Mvh
Mvh
gå med i NRS å så går du licenskursen som går i början på varje sommar. Sen kommer du å kör med oss varje tisdag hela sommaren.
gå med i NRS å så går du licenskursen som går i början på varje sommar. Sen kommer du å kör med oss varje tisdag hela sommaren.
Vem kommer att se till så att Flexis får lära sig köra hoj under säkra former hos NRS?![]()
Som det står tidigare i tråden så är en licenskurs inte en "lära sig köra hojkurs"
På en licenskurs får du lära dig hur det går till när du skall tävla eller träna inför tävling mm.
Sen skall du klara av att framföra hojen bra för att kunna kvittera ut licensen!
I och för sig så ses det mellan fingrarna där ibland![]()
Per
Vi tänkte försöka få smc o köra en kurs på Molanda i Järpen nästa år. Vi var 27 hojar där i helgen. Tror utan problem att vi får ihop 30-35 härifrån till nästa gång.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |