ang slip on

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
ja har skaffat mig en gixxer 1000 -03 men de va inge slip on på den så nu undrar ja vilket slip on får ja skönt ljud me?? kompisen hade kolfiber slip on å de lät ju gött som faan men de va på en R6:a har hittat ett youshimushi RS-3 men vet inte hur de ser ut eller hur de låter...

GSX-R Micke skrev:
ja har skaffat mig en gixxer 1000 -03 men de va inge slip on på den så nu undrar ja vilket slip on får ja skönt ljud me?? kompisen hade kolfiber slip on å de lät ju gött som faan men de va på en R6:a har hittat ett youshimushi RS-3 men vet inte hur de ser ut eller hur de låter...
tappar du inte effekt om du byter bara dämparen på 03:an? sitter väl nån ventil har jag för mig... har för mig Zeb här på forumet förklarade det för mig...

Tjosan! Kan erbjuda dig Gianneliprodukter:

Suzuki GSX-R1000 - 01/03 - Aluminium - Slipon - 3.395kr

Suzuki GSX-R1000 - 01/03 - Kolfiber - Slipon - 4.850kr

Suzuki GSX-R1000 - 01/03 - Titanium - Slipon - 4.980kr

Kolla på bilderna jag skickar med.

Bara å PMa mig för att beställa!

Bifogat

• 40_carbonio_ovale1_grande_incl1.jpg
    40_carbonio_ovale1_grande_incl1.jpg
    11.6 KB · Visningar: 36
  • 38_alluminio_ovale_grande_flangiato.jpg
    38_alluminio_ovale_grande_flangiato.jpg
    6.4 KB · Visningar: 32
  • 39_titanio_ovale1_grande_incl1.jpg
    39_titanio_ovale1_grande_incl1.jpg
    10.4 KB · Visningar: 43
WASP skrev:
tappar du inte effekt om du byter bara dämparen på 03:an? sitter väl nån ventil har jag för mig... har för mig Zeb här på forumet förklarade det för mig...

saitter inte ventilen där krökarna går ihop som på R1?
isf påverkas inte effekten på låga varv för tat man byter slipon.

Silwer skrev:
saitter inte ventilen där krökarna går ihop som på R1?
isf påverkas inte effekten på låga varv för tat man byter slipon.

Den sitter väl antingen i krökarna eller i kollektorn (som yamahas exup). I vilket fall som helst så påverkas det nog inte om man byter ljuddämpare, men frågan är ju hur mycket det gör på en sån hoj egentligen. Har fått för mig att det är ganska optimerat på en sån redan från början.

Tycker den låter riktigt coolt med originalburken också f.ö....

det är väl som han skriver mest för ljud och utseende.
Det gör bara några kusar på sin höjd, inte ens helsystem är nåt som är jättenödvändigt på de där hojarna, de är rätt optimala på den fronten orginal.

Enligt Bikes tester på en gixxer 1000 02:a så kan d göra en 6-7 häst. Närmare 10 newton i vrid. Alla slipon gör inte detta men har man tur o få ett som verkligen passar bra så...

KickAss_Prod´s skrev:
Enligt Bikes tester på en gixxer 1000 02:a så kan d göra en 6-7 häst. Närmare 10 newton i vrid. Alla slipon gör inte detta men har man tur o få ett som verkligen passar bra så...
Jo på dom gamla så är det ju så, men nu var det ju en 03:a och den har väl ett annat system med ventil mot tidigare...

Det som visat sig överlägset bäst till en gixer 1000 e jardine titan. Min e bänkad till 158 på bahjulet med detta rör + PC.

Kan tillägga att det låter riktigt bra...

Last edited:
ja e ju mest ute efter ljudet för den låter ju inte så mycket original... motorljudet e gött men sen ska de ju höras att man kommer!! :hihi
har hittat ett yoshimura RS-3 tror de e rostfritt, kan de va nåt??

Varför går alla på märken som är kända? Själv tycker jag Yoshimura på en Gixxer oval, 3 kantig osv låter rätt gräsligt, eller iaf låter dem gräsligt till slut... sett och hört många i Cali.

En kompis har yoshimura RS-3 till sin gsxr 1000 och han e så jävla avis på mitt ljud...

Swedie skrev:
Varför går alla på märken som är kända? Själv tycker jag Yoshimura på en Gixxer oval, 3 kantig osv låter rätt gräsligt, eller iaf låter dem gräsligt till slut... sett och hört många i Cali.

märke ju alltid märke men inte så noga för mig, vill ju att de ska höras när ja kommer...

WASP skrev:
Jo på dom gamla så är det ju så, men nu var det ju en 03:a och den har väl ett annat system med ventil mot tidigare...

För det första så ger ett slipon ALLTID mer effekt i mellan registret. BETYDLIGT mer. På topp inte lika mycke. Angående ditt inlägg så kommenterade jag inläggen under vilket inte framkom så tydligt..

KickAss_Prod´s skrev:
För det första så ger ett slipon ALLTID mer effekt i mellan registret. BETYDLIGT mer. På topp inte lika mycke. Angående ditt inlägg så kommenterade jag inläggen under vilket inte framkom så tydligt..
Ok, jag vet inte var du menar med BETYDLIGT mycket mer, visst det brukar skilja lite, har inte mätt min, det känns ju mycket mer när det låter mer... Oftast så kör jag med orginaldämpare på banåkningar och jag kan väl inte påstå att skillnaden är BETYDLIG med mina mått mätt... sen så har jag lite svårt för att lita blint på Bikes tester :rolleyes:

Effekt skillnaden syns mer än känns. Smart med original på bankörning om man inte vill riskera sitt slipon. Har du råd så ta ett beg. helsystem. Kan ligga i samma prisklass som som ett nytt titan slipon

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...