ang. skydd för enduro

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
Hoj lös
Hej,

Hade tänkt börja motions åka enduro under Vinter/vår.
Vilka skydd skall man satsa på.
Västar, bröst skydd, armbågs skydd?!?!
Rygg skydd,hjälm och ettpar cross stövlar är ju heltklart ett måste....men sen då?

Mvh
Xtx

Åker iof inte enduro själv men jag skulle nog köpt en väst innehållande armbågsskydd, ryggskydd, bröstplatta, axelskydd och njurbälte. Sen ett par bra handskar med skydd och knäskydd. Hjälm och skor är du nog redan med på :)

Ni summerar det rätt bra, det viktigaste att skydda är rygg, huvud och fötter. Jag gillar min väst med allt i och en del andra föredrar lösa skydd, en smaksak alltså.

Ni summerar det rätt bra, det viktigaste att skydda är rygg, huvud och fötter. Jag gillar min väst med allt i och en del andra föredrar lösa skydd, en smaksak alltså.

Hallå,

Tack för era synpunkter.

Jo en väst är nog det bästa, såg att dom inte var allt för dyra heller.
Några spec. handskar jag ska titta på/prova?

Det får nog enduro killarna svara på men när jag hade cross körde jag med cross handskar utan alltför bra skydd och det gör sjukt ont att krocka handen med ett träd :S

Jag kan iaf varmt rekommendera Thor Impact Rig SE, ruggigt skön och skydden sitter kanonbra. Om du nu inte vill ha lösa skydd.

Finns inga självklara val, jag gillar mina MSR-kläder har också lite Thor som har varit kanon. När det gäller väst så har jag en SixSixOne PRO Pressure suit och dne är det skönaste jag har testat, det är från början ett MTB/Downhill märke så dom prioriterar smidigheten mycket i sina skydd.

Finns inga självklara val, jag gillar mina MSR-kläder har också lite Thor som har varit kanon. När det gäller väst så har jag en SixSixOne PRO Pressure suit och dne är det skönaste jag har testat, det är från början ett MTB/Downhill märke så dom prioriterar smidigheten mycket i sina skydd.

Gött,
Ska dra iväg till Yamaha center och prova lite.

Tack för alla synpunkter.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa