Ang. Skinnställ för lång rygg...

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Z750 -07
Hej,

Jag har precis införskaffat mig en båge men ja skulle behöva köpa ett skinnställ. Jag har vart och provat några men jag tycker att alla blir väldigt korta i ryggen. Finns det något märke som är lite längre i ryggen??

Jag hade samma problem. Jag är 180, men har kortare ben än mitt ex som är 160-något...

Kollade vilken storlek på ställ jag skulle ha i en tabell, med olika "del-mått" som pitt till fot, pitt till hals etc. Mina mått gick i princip utanför skalan, framförallt pitt till hals.

Hur som helst så hade jag siktat in mig på att måttsy stället, men så provade jag ett Spyke 4-race i storlek 52 (har jag för mig). Det passar hyfsat, benen är lite för långa men det kan man acceptera. Huvudsaken är att det inte skär in i grenen så att man slipper prata med pipig röst hela tiden. Det är så jobbigt.

Så prova det stället och se om det funkar för dig också.

/J

Hos jernbergs i malung kan man få stället uppsytt efter sina egna mått och färger.
Är inte dyrt heller.

Det bästa tippset är nog ändå att åka till en butik som har massor med ställ!

Jag hittade mest ställ som var för små i benen men hittade även tvärt om. Det finns massor med olika modeller och märken, det är bara att prova! Det finns alltid något som passar dig! Prova racevarianterna också då dom är annourlunda. Kanske åt fel håll i ditt fall.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti