Ang.SAS:en 660

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Ort
Sösdala (Hässleholm)
Hoj
Ingen just nu
Motorn går tydligen väldigt varm med SAS:en monterad. Hur pass varm blir motorn. Kan den bli skadad och vad säger dom på besiktningen om den är bortmonterad. Hojen är förövrigt ostrypt.
 
Postis skrev:
Motorn går tydligen väldigt varm med SAS:en monterad. Hur pass varm blir motorn. Kan den bli skadad och vad säger dom på besiktningen om den är bortmonterad. Hojen är förövrigt ostrypt.

Har min kvar och har kört 600 mil utan några som helst problem.
 
Min 660 som jag köpte vid 35mil var avstrypt förutom SAS och den var blå längs kröken fram till fotpinnarna, känns som den gick ganska varm....
Dessutom kändes bestyckningen sådär, gick mkt bättre när jag tog bort skiten. Delarna kostar inte mkt, någon plugg och några brickor...
 
Rasorblade skrev:
"SAS är en ventil dom återför avgaserna genom motorn, för att förbränna så mycket som möjligt och därmed göra avgaserna lite renare!"
OK, Då är den borttagen på min osso...

Tack!
 
Rasorblade skrev:
"SAS är en ventil dom återför avgaserna genom motorn, för att förbränna så mycket som möjligt och därmed göra avgaserna lite renare!"

Sitter det en SAS på Duke'arna oxå? Mina krökar har blivit rejält blåa sedan jag satte på öppna dämpare...
 
Nickeluring skrev:
Sitter det en SAS på Duke'arna oxå? Mina krökar har blivit rejält blåa sedan jag satte på öppna dämpare...

Precis som föregående talare sa. Om du byter ljuddämpare till öppnare modell utan att bestycka om den går förmodligen motorn lite tunnare och då går den också varmare om jag inte minns helt fel. Krökarna ska väl bli varma och blåa om man kör som man ska med hojen?

//Eric
 
Back
Top