Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Provat Halvarssons Alien? Den har ju inga bröstskydd, men passar jackan i övrigt så har du nog ganska bra armbågs- och axelskydd, även om en del andra täcker lite av överarmen också. Ryggskyddet är nog bra också men går inte hela vägen ner över röven också.Willow skrev:2221687Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg. Därför finns det ingen som passar (efter vad jag har sett. )Om någon vet nåt, så PM:a gärna.
rAWTAZ skrev:2222195Provat Halvarssons Alien? Den har ju inga bröstskydd, men passar jackan i övrigt så har du nog ganska bra armbågs- och axelskydd, även om en del andra täcker lite av överarmen också. Ryggskyddet är nog bra också men går inte hela vägen ner över röven också.
Kostar 1400 tror jag, på Johans MC i Gbg.
rAWTAZ skrev:2221137
Tänkte hugga en vanlig skinnjacka för så bra pris som möjligt istället.![]()
Axo protector jacket från www.btosports.com kostar runt 1500 med tull och allt. Vurpat kraftigt två gånger med det. Kan säga att det skyddar riktigt bra.Horn1 900 skrev:2089198Får fundera på att skaffa en sån.. verkar scysst..
Gissar dom är rätt dyra.. men det är det alltid värt om det händer nåt..
prulle skrev:2222239Axo protector jacket från www.btosports.com kostar runt 1500 med tull och allt. Vurpat kraftigt två gånger med det. Kan säga att det skyddar riktigt bra.
Jo det är helt sant.Kazim73 skrev:2222226Undrar bara om det inte kan vara skillnad på hur en vanlig skinnjacka är sydd jämfört med en jacka avsedd för mc-åkning? Sömmar och sånt...?
Så att skinnbitarna verkligen sitter ihop vid en eventuell omkullkörning..
![]()
Är själv ingen skinnraceputte, kör med textil...så jag är ingen expert...![]()
rAWTAZ skrev:2222873Jo det är helt sant.
Har du själv säkerhetsväst/-jacka eller kör du med allvädersjacka med inbyggda skydd i? Annars undrar jag vilken jacka du kör utanför.
Har också köpt en Dainese Safety Jacket V, och måste prisa den lite. Den sitter kanon, så jäkla följsam och sitter som om man hade skydden med från födseln. Den kostade 3000:- men hittills känns den nästan värd det. Verkar vara bra kvalitét också. Kollar man på skydd, sömmar o rent praktiskt hur de löst remmar o sådant så är det kanonbra gjort. Rekommenderasec2bme skrev:2090228Har precis köpt en saftyjacket från Dainese som jag har använt nu när jag har varit ute och kört de sista. Funkar kanon. Kommer nog att varva med att köra med skinnstället med ryggplatta och med skinnställsbrallorna och saftyjacketen i sommar.
rAWTAZ skrev:2218875Hoppas den passarUfo's Scorpion känns ju helsjysst men var på tok för bred över axlarna, så jag kan inte ha den.
Återkom med ditt resultat? =)
Willow skrev:2221687Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg.
Om du skickar över en bild så jag ser storleken i detalj (utan förklädnad) kan jag ordna fram en safy-vest åt dig!Willow skrev:2221687Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg. Därför finns det ingen som passar (efter vad jag har sett. )Om någon vet nåt, så PM:a gärna.
FUBAR skrev:2643934BILD!!!![]()
Freddola skrev:2643962Om du skickar över en bild så jag ser storleken i detalj (utan förklädnad) kan jag ordna fram en safy-vest åt dig!
johanssonsan skrev:2216504Vem säljer ??
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti