Ang. Safety-väst..

Använder du en så kallad Safety-väst ?

• Antal röstningar
    0
Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg. Därför finns det ingen som passar (efter vad jag har sett. )Om någon vet nåt, så PM:a gärna.

Willow skrev:
2221687 Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg. Därför finns det ingen som passar (efter vad jag har sett. )Om någon vet nåt, så PM:a gärna.
Provat Halvarssons Alien? Den har ju inga bröstskydd, men passar jackan i övrigt så har du nog ganska bra armbågs- och axelskydd, även om en del andra täcker lite av överarmen också. Ryggskyddet är nog bra också men går inte hela vägen ner över röven också.

Kostar 1400 tror jag, på Johans MC i Gbg.

rAWTAZ skrev:
2222195 Provat Halvarssons Alien? Den har ju inga bröstskydd, men passar jackan i övrigt så har du nog ganska bra armbågs- och axelskydd, även om en del andra täcker lite av överarmen också. Ryggskyddet är nog bra också men går inte hela vägen ner över röven också.

Kostar 1400 tror jag, på Johans MC i Gbg.

Den får jag kolla upp. Tack! :pannkyss

rAWTAZ skrev:
2221137

Tänkte hugga en vanlig skinnjacka för så bra pris som möjligt istället. :)

Undrar bara om det inte kan vara skillnad på hur en vanlig skinnjacka är sydd jämfört med en jacka avsedd för mc-åkning? Sömmar och sånt...?
Så att skinnbitarna verkligen sitter ihop vid en eventuell omkullkörning..

:confused:
Är själv ingen skinnraceputte, kör med textil...så jag är ingen expert... :3freak

Horn1 900 skrev:
2089198 Får fundera på att skaffa en sån.. verkar scysst..

Gissar dom är rätt dyra.. men det är det alltid värt om det händer nåt..
Axo protector jacket från www.btosports.com kostar runt 1500 med tull och allt. Vurpat kraftigt två gånger med det. Kan säga att det skyddar riktigt bra.

prulle skrev:
2222239 Axo protector jacket från www.btosports.com kostar runt 1500 med tull och allt. Vurpat kraftigt två gånger med det. Kan säga att det skyddar riktigt bra.

hade du skinn jacka på dej då eller körde du med tröja??de såg ju väldigt smidight och bekvämt ut..

Kazim73 skrev:
2222226 Undrar bara om det inte kan vara skillnad på hur en vanlig skinnjacka är sydd jämfört med en jacka avsedd för mc-åkning? Sömmar och sånt...?
Så att skinnbitarna verkligen sitter ihop vid en eventuell omkullkörning..

:confused:
Är själv ingen skinnraceputte, kör med textil...så jag är ingen expert... :3freak
Jo det är helt sant.

Har du själv säkerhetsväst/-jacka eller kör du med allvädersjacka med inbyggda skydd i? Annars undrar jag vilken jacka du kör utanför.

När jag åker fort så har jag helställ med ryggskydd i.
En safetywest tar mer plats och det får jag inte plats med.
Kexet har en safetywest i sitt ställ.

Fiskör jag har en en axo safetyjacket under en dainese textiljacka är det varmt och jag ska fisköra tex köpa en hårddisk nere på stan så bara en hoodie eller kortärmat över safetyjacketen.

Fiskör = max 60.

/fredde

rAWTAZ skrev:
2222873 Jo det är helt sant.

Har du själv säkerhetsväst/-jacka eller kör du med allvädersjacka med inbyggda skydd i? Annars undrar jag vilken jacka du kör utanför.

Jag kör med textil, med alla skydd, plus separat ryggskydd. Men är åxxå ute efter nån slags skyddsväst/ jacka... Är ute efter info om SCOTT jacka Aero..?
Eller Halvarssons Alien.... För dem där sköna varma sommardygnen...
Iochförsig skulle jag behöve nån sån året runt...pallar inte med fodret i kläderna, har inte i dem nån gång... Vill ha ventilation när jag smygåker...
...fisåker.... :)

ec2bme skrev:
2090228 Har precis köpt en saftyjacket från Dainese som jag har använt nu när jag har varit ute och kört de sista. Funkar kanon. Kommer nog att varva med att köra med skinnstället med ryggplatta och med skinnställsbrallorna och saftyjacketen i sommar.
Har också köpt en Dainese Safety Jacket V, och måste prisa den lite. Den sitter kanon, så jäkla följsam och sitter som om man hade skydden med från födseln. Den kostade 3000:- men hittills känns den nästan värd det. Verkar vara bra kvalitét också. Kollar man på skydd, sömmar o rent praktiskt hur de löst remmar o sådant så är det kanonbra gjort. Rekommenderas :tummenupp

Ska vi beställa från btosports ??
Vi kunde ju beställt tillsammans för ev mängdrabatt.

Kolla in deras skydd, dom har det mesta som finns på marknaden till riktiga kanonpriser.

Jag kan hålla i det hela.

Willow skrev:
2221687 Jag vill oxå ha en safetyjacket, men mina lökar är större än vändstekta ägg. Därför finns det ingen som passar (efter vad jag har sett. )Om någon vet nåt, så PM:a gärna.
Om du skickar över en bild så jag ser storleken i detalj (utan förklädnad) kan jag ordna fram en safy-vest åt dig!

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...