Ang. s.k. "moppefuckos"

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Tycker faktiskt inte att ni som är det skall vara så nedlåtande mot de ynglingar som mot förmodan överlever sina EU-moppar@80 km/h! De är faktiskt nästa generations hojåkare! Vi måste väl tänka lite på återväxten?

Sen att många av dem inte kan författa en begriplig mening/skriva ett helt inlägg med åtminstone ett skiljetecken får vi väl skylla på dagens skolväsende!

Själv hade jag ju då ingen EU-moppe när det begav sig eftersom de inte fanns då. Körde RD350 istället. Gick lite bättre...... :D

Last edited:
Har sagt det förut & säger det igen, mopefucko har inte med åldern att göra.
Dock verkar dom flesta moppefuckona tyvärr finnas i den yngre kommande generationen.

Att många tycker 125-delen är moppefuckos fattar jag inte.

Det är ungefär som när man övningskörde med bil, så fort man satte upp den gröna skylten låg bilarna 1 meter bakom. Körde man utan skylt i samma hastighet låg dom på ett bra avstånd och höll inte på med vansinnesomkörningar.

Det är samma sak med 125-gupparna. Inte alla kanske, men många 125-schnuppers är inte alls annorlunda än många andra på forumet, men så länge det står "Yamaha RD 125" så dömmer folk och läser på ett annat sätt.
Klart det finns fuckos, men inte sååå många :rolleyes:

Moppefuckon är hojvärldens motsvarighet till fjortisar, har inte heller nåt med ålder å göra.
Beteenderelaterat
Så .slut

Det finns väll olika fuckon?
Stenfucko, hagelfucko?

Just moppefuckon sux, det är nog dock lärorikt att vara det, men var det nån annanstans :D

ungefär som jurgen
Olika jurgar: Dödsjurgen, halvjurgen, dubbeljurgen, stenjurgen, heljurgen och koljurgen.

NoicE skrev:
Det finns väll olika fuckon?
Stenfucko, hagelfucko?

ungefär som jurgen
Olika jurgar: Dödsjurgen, halvjurgen, dubbeljurgen, stenjurgen, heljurgen och koljurgen.

motjurgen glömde du

Att 125:a åkarna klagar på moppeåkare är ju bara pinsamt, de va det själva för ett litet tag sen bara så tror dom att dom blivit vuxna för att dom kör 125:a, ibland har dom inte ens körkort men ska hävda sig ändå. Själv tycker jag att moppeåldern var mitt livs roligaste. Nu har jag moppe igen medans jag väntar på att få tillbaka körkortet och det är nästan lika roligt att trimma och åka som förr :hihi

Jag var en idiot på moped (men det är preskiberat nu). Å andra sidan hinner man leka av sig en hel del på moppe och lätt MC innan det blir dags för tung hoj, vilket jag tror leder till mycket bättre förare totalt sett.

Min bild av ett moppefucko är en finnig tonåring på EU-moppe som fyllekör i 70 på cykelväg, med passagerare och utan hjälm. Dessa får gärna hålla sig undan det här forumet.

Det där med att moppefuckon inte behöver vara unga är bara bullshit här på SH.
Det räcker ju med att någon 80-talare har fel i något eller inte förstår något för att de (vi) ska bli kallade för moppefuckon.
Jag har dock aldrig läst någon tråd där någon av de äldre medlemmarna på SH seriöst har blivit kallade för moppefuckon.

Titta bara här: http://www.sporthoj.com/forum/showgroups.php?

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen