Ang. prövotid

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Hörde rykten om att från och med 1/1 -06 är prövotiden 5 år, istället för 2 år. Har letat men inte hittat någon fakta om detta, vare sig något som styrker eller försvagar påståendet. Någon som vet med säkerhet ? :va

jag har också en fråga om det där med prövatiden, jag har haft B körkort i över 2 år så den prövningstiden är utgången men om jag nu lägger till A behörighet.. får jag en prövotid för den också då? eller hela körkortet??

Det är fortfarande två år! Se längst ner på den här sidan:
http://www.vv.se/templates/page3____3979.aspx
Uppdaterad 2006-02-07.

Yamaha_Tobbe skrev:
2052154 jag har också en fråga om det där med prövatiden, jag har haft B körkort i över 2 år så den prövningstiden är utgången men om jag nu lägger till A behörighet.. får jag en prövotid för den också då? eller hela körkortet??

Du får bara en prövotid, per körtkort, inte per behörighet. Du får alltså inte en ny prövotid när du tar A-behörighet också.

Hoztic skrev:
2052159 Det är fortfarande två år! Se längst ner på den här sidan:
http://www.vv.se/templates/page3____3979.aspx
Uppdaterad 2006-02-07.

Du får bara en prövotid, per körtkort, inte per behörighet. Du får alltså inte en ny prövotid när du tar A-behörighet också.

Så lätt var det. Jävla nötter som startar såna rykten, de jag har frågat har hört det av en kompis. Kompisen skulle ha spö. :D

Man behöver ju inte vara så rädd heller ser jag, KK återkallas ju bara helt om man kör 30km/h (20kmh om det är 30-väg) för fort, annars är det som vanligt. :D

lorkan skrev:
2052180 Så lätt var det. Jävla nötter som startar såna rykten, de jag har frågat har hört det av en kompis. Kompisen skulle ha spö. :D

Man behöver ju inte vara så rädd heller ser jag, KK återkallas ju bara helt om man kör 30km/h (20kmh om det är 30-väg) för fort, annars är det som vanligt. :D
Som sagt, det ryktet har gått sen jag tog körtkort, 97... :rolleyes:

Samma sak med att man blir av med körkortet för allt, från p-böter och värre, om man har prövotid. Lite som råttan i pizzan. Alla har ju en polares polares polare som... :rolleyes:

Hoztic skrev:
2052188 Som sagt, det ryktet har gått sen jag tog körtkort, 97... :rolleyes:

Samma sak med att man blir av med körkortet för allt, från p-böter och värre, om man har prövotid. Lite som råttan i pizzan. Alla har ju en polares polares polare som... :rolleyes:

Haha jo. Finns kanske nån historia om det här i Clintbergs nya bok, (nr 3), en polare till mig sa att han hade skrivit en ny. (:va :rolleyes:)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D