kajlyl
Tillbaka!
En bra sak med A1 är att när du tar nästa behörighet A/B så får du ingen ny prövotid 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stoooffe skrev:Hejsan!
Nu när man e ny med KK så undrar jag hur hård farbror blå e om man blir haffad för fortkörning?
De ska ju vara väldigt hårda när det är under prövningstiden på körkortet.
Någon som har erfarenhet av detta? Någon gång blivit tagen med prövningstid kvar på sitt körkort?
mvh
stoffe
kajlyl skrev:En bra sak med A1 är att när du tar nästa behörighet A/B så får du ingen ny prövotid![]()
Xyron skrev:30 Sträcka: 20 för fort = av med kortet
50-70-90-110 Sträckor: 30 för fort = av med kortet
Det är väll inte 20 för fort på 50 sträckor har jag för mig... Hoppas![]()
stoooffe skrev:Hejsan!
Nu när man e ny med KK så undrar jag hur hård farbror blå e om man blir haffad för fortkörning?
De ska ju vara väldigt hårda när det är under prövningstiden på körkortet.
Någon som har erfarenhet av detta? Någon gång blivit tagen med prövningstid kvar på sitt körkort?
mvh
stoffe

Stortryne skrev:Nja... Det räcker med 1 gång. Åkte fasst i 124 på 90-väg med 1 månad kvar på prövotiden på mitt första B-kort, å sen hade jag inget längre![]()
Skalman skrev:Klart som fan dom drog kortet. Du körde mer än 30km/h för fort och då snor de lappen på plats. Oavsett om det är första eller hundrade gången det sker.
Vad mini-knutten pratar om är upprepade förseelser under gränsen för när pappa blå tar kortet på plats.
mini-knutten skrev:Precis. Se därför till att inte skaffa alltför många "små" fortkörningsboter under prövo-tiden då detta kan leda till upprepade trafik-förseelser som är allvarligt nog för att du ska tappa kortet...
Det där ang. avsaknandet av prövo-tid för A & B om man haft A1 låter jävligt intressantMåste jag dock vänta tills min A1-prövotid gått ut för att detta ska gälla eller slutar A & B-tiden att gälla 2 år efter att jag tog A1?
Tog nämligen A1 i augusti och har ingen lust att vänta så länge med A & B...
spectre skrev:böter, du blir av med körkortet på samma förhållanden som om du inte hade någon prövotid.

|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Shelby Turner, klar för GGN
Pressmeddelande 2026-08-05F... |