Ang. Onsdagsgazz - Åsikter önskas!

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
On det är någon annan som har en kanonrunda i huvudet med
svängsväng, fika & busraka så är det alltid öppet att få vara
reisleiter.
Detta istället för att vi ska samlas på flera olika platser och
röra till det för folk.

Onsdagsgazzen är av tradition (4år) en samlingsföreseelse på
Statoil i Staffanstorp.

Vi har även en rabatt på Statoil i Staffanstorp.
MC-menyn. Den står ingenstans inne på macken så man måste säga till.

MC-Meny:
Valfri korv (kryddad eller ej) i hotdogbröd.
Valfri 50cl läsk i PET eller eneridryck (även RedBull)
30kr för allt!!!

Ibland så fattar inte kassörskan/kassören vad du pratar om så
ber du dem fråga någon annan som jobbar där eller så
säger du att de ska slå in den i kassan som en "Björn special"

Berätta gärna vad vi kan göra för att onsdagsgazzen ska bi veckans höjdpunkt för just dig.

/Mr K

Jag kommer att börja köra på onsdagar igen om...

1. Vi delar upp oss i flera grupper, tempot ska passa alla
2. Vi bestämmer en plats/tid där alla sen träffas och fikar
3. Långsamma i täten och snabba längst bak
4. Olika rutter och fikaställen kan markeras på en karta som kopieras och delas ut (kan jag fixa)

Detta kräver en räcerledare per grupp, jag ställer gärna upp i mån av tid.

I mån av vägar så hade det varit trevligt med nya vägar lite då o då
hmm jag vet ingen väg dit men va sägs om att stanna i falsterbo o fika nästa onsdag?

:confused: Låter som en hälsosam idé.

AleX skrev:
I mån av vägar så hade det varit trevligt med nya vägar lite då o då
hmm jag vet ingen väg dit men va sägs om att stanna i falsterbo o fika nästa onsdag?

Vägarna dit är ju sprikraka...

majtii skrev:

:confused: Låter som en hälsosam idé.

Man undviker gummibands effekten, dom snabba gasar lätt ikapp dom långsamma efter korsningar och omkörningar.

GSXR1100R skrev:
Jag kommer att börja köra på onsdagar igen om...

1. Vi delar upp oss i flera grupper, tempot ska passa alla
2. Vi bestämmer en plats/tid där alla sen träffas och fikar
4. Olika rutter och fikaställen kan markeras på en karta som kopieras och delas ut (kan jag fixa)

Detta kräver en räcerledare per grupp, jag ställer gärna upp i mån av tid.

1. Passar inte tempot alla? Jag trodde i min enfald att alla körde sitt eget tempo... :confused:

2. Tycker jag låter bra. Skulle man bli "tappad på vägen" så är det ju inte fel om man vet ungeför vart man ska nånstans. :tummenupp

3. Verkligen? Har du inte gratiskört på för många SMC körningar nu??? :D

4. En Radical Riders svängelisväng-karta? Har tänkt tanken länge men det är rätt mkt jobb... :D

Själv tycker jag onsdagsgazzet funkar bra. Mr K har ansträngt sig för att hitta lite nya vägar o dom gazzen jag har varit med på på sistone har faktiskt innehållit nya vägar, eller i allafall nya stäckningar. Visst, med inslag av gamla godingar då men va då?

Jag tycker det är helt okej att man känner igen vissa vägar, det gör ju att man kan gazza lite mer o få lite flyt i körningen. Icke jag gazzar friskt på en väg jag aldrig kört på....

Det finns massa skojiga vägar uppåt men ska vi köra på dem får vi förlänga gazzet så kurvelikurvdelen blir längre så vi hinner köra en större runda helt enkelt.

CorbenDallas skrev:
1. Passar inte tempot alla? Jag trodde i min enfald att alla körde sitt eget tempo... :confused:

2. Tycker jag låter bra. Skulle man bli "tappad på vägen" så är det ju inte fel om man vet ungeför vart man ska nånstans. :tummenupp

3. Verkligen? Har du inte gratiskört på för många SMC körningar nu??? :D

4. En Radical Riders svängelisväng-karta? Har tänkt tanken länge men det är rätt mkt jobb... :D

Själv tycker jag onsdagsgazzet funkar bra. Mr K har ansträngt sig för att hitta lite nya vägar o dom gazzen jag har varit med på på sistone har faktiskt innehållit nya vägar, eller i allafall nya stäckningar. Visst, med inslag av gamla godingar då men va då?

Jag tycker det är helt okej att man känner igen vissa vägar, det gör ju att man kan gazza lite mer o få lite flyt i körningen. Icke jag gazzar friskt på en väg jag aldrig kört på....

Det finns massa skojiga vägar uppåt men ska vi köra på dem får vi förlänga gazzet så kurvelikurvdelen blir längre så vi hinner köra en större runda helt enkelt.
Åkej jag kör bara när du inte är med :fakta

Mr K skrev:
...Berätta gärna vad vi kan göra för att onsdagsgazzen ska bi veckans höjdpunkt för just dig....
ÄR nog redan höjdpunkten (näst Sturup) för de flesta redan.
Nya vägar som dykt upp senaste tiden är välkomna - nya "avslutningsplatser" tycker jag hade varit välkommet ibland... synd på publiken som blir snuvad, men säkerheten blir desto högre - å mindre mötande konstaplar som en del av oss har erfarenhet av. :fakta
Ett faktum är att rundan måste maximeras vid 15 - 16mil då många 17 liters (asså tank volym :crash ) inte klarar mer utan att tanka. 40 hojjar som skall tanka tar längre tid än 1 LasseB som skall äta korv :D
Vidare finns mentala spärrar (för mig i alla fall) att leda ett gazz då man vet att ett antal gazzare ligger å gäspar bakom pga undermålig fart - Snabba sist, visst, visst å Talpis på 535 i täten :skrämd

/Wednesday addict :rock :crash :rock

Re: Re: Ang. Onsdagsgazz - Åsikter önskas!

Robz skrev:
[B

Ett faktum är att rundan måste maximeras vid 15 - 16mil då många 17 liters (asså tank volym :crash ) inte klarar mer utan att tanka. 40 hojjar som skall tanka tar längre tid än 1 LasseB som skall äta korv :D

[/B]

LOL, jag märkte det på min första Onsdags gazz med Tillern slutade med att jag var den förste som var tvungen att tanka... :)

12 liter och sedan blinkar det...
Surplar rätt bra i Onsdags gaz fart ( vi var bara 6 pers ). :)

Okej pga att Mr K varit så hemskt ledsen :( :( :(

för jag & Nomac inte kör & busar med er så läger vi ner Gårdstånga för i år :tummenupp :tummenupp

Men vänta bara till nästa år då ska vi köra med något helt annat :fakta :fakta

Vore kul!

Tycker det har varit helt okej o köra med onsdagsgänget o det är inte bara charmen o köra utan komma ut lite o träffa galet o kul folk oxå.
Det börjar ju dra sej mot mörkare tider så nu hinner inte rundorna bli lika långa men annars på självaste sommarn kan man lägga upp olika resevägar o kanske längre.Kanske sluta upp med andra gäng,det finns väl folk som stuntar o gasar i Helsingborgs trakterna (Långeberga tror jag,var nu det ligger)
eller Kristianstad o kanske sluta upp med dem o köra en guidad tur på deras krok vägar.
Smygehamn rökeriet..japp de har svin go fisk,lax o skaldjursbakelser o deras sill burgare är muma oxå,det är ett fint stopp,gott om parkeringsplats för hojar.
Sen har jag fått tips om att fiske rökeriet i Råå hamn vid Helsingborg oxå ska vara okej,här är man då nyfiken på o prova deras lax kebab...låter gott iallafall.
Kakor o kaffe är inte nån större höjdare,såfall ska det vara såna ställen man betal ett pris o käka hur mye du vill....he he vi kanske skulle kunna anordna kak monster tävlingar på onsdagar ha ha.
Vilka cafeer är det som har denna service förutom cafe Annorlunda o den i skogen vid Sjöbo rakan?.
Mvh R1 racer

Last edited:
Busfrö skrev:
Okej pga att Mr K varit så hemskt ledsen :( :( :(

för jag & Nomac inte kör & busar med er så läger vi ner Gårdstånga för i år :tummenupp :tummenupp

Men vänta bara till nästa år då ska vi köra med något helt annat :fakta :fakta

Och den faktan lämnar vi inte ut än :fakta :fakta
Fy fan va kul vi kommer ha Busfröken

Själv har man bara varit med på ett onsdagsgas p.g.a av tidsbrist. Men det var jävligt roligt. Nya vägar för min del.
Som R1 Racer skriver finns det ett gäng glada själar ute på Långeberga i Helsingborg och fisk rökeriet på Råå är inte fel.
Men en annan väldigt trevlig raka finns utanför Eket. För att nå den kan man köra trevliga vägar från Helsingborg.
Kanske ett tips till nästa år.

Nomac o Busfrö en trevlig sak hade ju varit att vi har kvar det vanliga onsdagsgazzet o så startar ni något på en annan dag så slipper man vänta en vecka mellan varje gass
dvs om ni vill
:squid

Back