Ang omreggning ? A2

wavebreaker

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2014
Hoj
KTM SMC LC4 690 2011
Ktm smc 690 regga till a2 ???

Tjenare ! har precis köpt mig en KTM SMC 690 -11
Då den ligger på 46kw får ja ju förstås inte köra den på A2-kort.

Någon som har erfarenhet eller vet hur de går till vid omreggning och strypning av en sådan då det är insprutare ?

Och tror ni de är möjligt ?

hur går hela proceduren till att regga om ?

Mvh Nybörjare och oerfaren kille inom detta område !

Last edited:
Kan inte svara exakt för hur det går till med strypningsbiten för din 690 rent mekaniskt men det brukar vara en eller flera brickor i insuget beroende på antalet cylindrar plus ett trottelstopp. Insprutning spelar ingen roll.

Besiktningen efteråt är smidig

Ktm 690 stryps via en elektronisk strypning via omappning. Kostar en lusing ungefär.. Har för mig det går till på detta sättet allafall.. fick en vag beskrivning av en bekant som strypt sin KTM.

Trevlig helg! :fyllisar

Jag ströp min Suzuki GSX 750 från 63 kW till 35 kW.

Surfa in på www.mc-kompaniet.se
Navigera till "strypningar", de har en lista som man kan klicka fram där du får leta efter din hoj, var noga om att alla upgifter stämmer.

Sen ringer du dem och beställer strypningen, strypningarna är ju olika, jag fick en trottelstop version då den inte låter mig dra på gasen hela vägen, sedan finna det insugs strypning som du verkar ha koll på.

Du får med dig instruktioner, mina var bara på tyska så en vän fock översätta den.
Att montera strypning var inte svårt men det tog sin tid för att trottelstopen skulle placeras i nedre delen av förgasaren i mitt fall, 1-2 timmar sen e de klart.

Du skriver på den gula foldern som du fick med om du monterar strypkittet och sen är det bara att boka regbesiktnong.

Snubben som "regbesiktade" min hoj rörde inte ens den, han kolla bara på mc'n och godkände den, 800kr för att se på min hoj :p

Lycka till, har du frågor så säg till!

Det är egentligen inte själva strypsatsen som du betalar för, utan intyget som du ska ha med dig till besiktningen som kostar.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...