Ang MiniMoto Beställningen....

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
Detta kanske inte hör hemma här, men frågar ialla fall.
Är det någon som beställt nån MiniMoto hos W Motorsport för 1950kr?
Tänkte om det är seriöst, känns ju lite lustigt o betala nu och få vänta ca 3 månader på hojen!?
MvH Bula

Har inte beställt men det är seriöst.
Du behöver inte vara orolig. Firman ligger i Kristianstad och han är ingen blåsare :tummenupp

Har beställt två motos av han.
Har även fått samma svar som du fick att han är seriös. (kolla minimoto tråden i OT ca sida 32-33.

Ingen seriös firma tar förskottsbetalning.... :fatta!

SM 570 RR skrev:
Ingen seriös firma tar förskottsbetalning.... :fatta!

Det är väl en väldig skillnad om en stor hojhandlare tar hem lite hojar på kredit från generalagenten och det här. Den kinesiska fabriken eller vad det nu är lär ju inte ge kredit och om du inte kan casha 1.950:- i stället för att dem ska upp med en mille (det är hundratals beställda) så får du väl avstå då. Om det inte var förskott så skulle säkert en del hoppa av också.

Jag väntar ivrigt på lill-Ninjan i alla fall. :banana

Det är väl firmans problem i så fall att stå för krediten.
Ska bli kul att se vilka som får sina "hojar" :hihi

SM 570 RR skrev:
Det är väl firmans problem i så fall att stå för krediten.

Det är väl helt orimligt att en liten firma ska riskera hela sin framtid på det här. Villkoren var ju tydligt uppsatta och vi valde att gå med och du inte. Att kalla dem oseriösa är väl minst sagt att ta i.

SM 570 RR skrev:
Ska bli kul att se vilka som får sina "hojar" :hihi

Det är många som känner innehavaren av firman och har adressen dit. Vi är inte oroliga men lite skadeglädje är väl aldrig fel antar jag. :rolleyes:

SM 570 RR,

Det är ju ett gruppköp (=ingen vinst för den som håller i det). Menar du att W Racing ska bjuda på kredit för alla beställare?

Kan du nämna en handlare som håller i gruppköp och därtill erbjuder sig att lägga ut pengar i flera månader för det? Skulle vara trevligt så att jag inte gör affär med en "oseriös handlare" igen...

Back