ang min koppling.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
hej jag undrar om det är nått fel med min nsr!
När jag tar hojen när den har stått stilla efter ett tag å drar in koppligen å lägger i 1:an så går det inte att rulla helt "frit" det blir trögt som om du lagt i växel utan koppling nästan.
vad kan det vara ?! :huvet

/blomman

är det innan du ens har startat den och inte kört als, i så fall så är det att lammelerna klibbar ihop. byt växellådsolja till rätt och kvalitet olja. Kan även vara detta om du har ståt stilla ett tag

Kobolt skrev:
är det innan du ens har startat den och inte kört als, i så fall så är det att lammelerna klibbar ihop. byt växellådsolja till rätt och kvalitet olja. Kan även vara detta om du har ståt stilla ett tag

okej tror jag skall testa det då !
men har ni också samma problem ?!

/blom

hade det på crm och en del andra hojjar. men ser det inte som ett problem

Har samma hoj som dig =) Är så för mig med, det är nog lungt hehe. Det kanske är något med att startmotorn ska gå o få igång när man håller in kopplingen eller något? Inte vet jag :P

crm skrev:
hade det på crm och en del andra hojjar. men ser det inte som ett problem

Precis. Oljan är kall, lamellerna har suttit ihop över natten/en längre tid, så skiten är lite seg. När motorn blir varm blir det normalt.

TheDiversion skrev:
Precis. Oljan är kall, lamellerna har suttit ihop över natten/en längre tid, så skiten är lite seg. När motorn blir varm blir det normalt.

Precis! Det finns speciell 2-takt växellådsolja från Motul att köpa, med den så slipper du att lamellerana klibbar sig :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...