Ang. min försäkring på Folksam

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag har skrivit i några trådar att jag fick den försäkrad på 25kw hos Folksam,
och blev uppmanad att få det skriftligt att det var okej eftersom hon bara
har sagt på telefonen att det är okej.

Nu ringde jag upp henne och bad att få det skriftligt, då undrade hon VEM som har sagt att 25kw inte är ursprungseffekten.

Jag: Det ÄR INTE ursprungseffekten, den är 90kw.

då sa hon att det inte stod något om det där, inte i vägverkets register heller.
så nu har hon fått mitt telefonnummer och skulle återkomma senare.

:gråta ingen jättebillig försäkring längre förmodligen.

varför ska dom klydda :fatta!

Smart, not.
Det kommer antagligen bli apdyrt då Folksam är ganska billiga för 25kw, men apdyra på rginaleffekten. Ett tips är att byta till IF eller bilsport och mc istället.

yonsson skrev:
Smart, not.
Det kommer antagligen bli apdyrt då Folksam är ganska billiga för 25kw, men apdyra på rginaleffekten. Ett tips är att byta till IF eller bilsport och mc istället.

Du menar att det var dumt att inte bara skita i vilket och sen kanske stå utan ersättning
och eventuellt få skadestånd ifall något händer?

MattE. skrev:
Du menar att det var dumt att inte bara skita i vilket och sen kanske stå utan ersättning
och eventuellt få skadestånd ifall något händer?
Precis. :) Nä. Om du inte har strypningen i och Folksam försäkrar den på 25kw så får du ju inte ett skit ändå. Men av egen erfarenhet så skiljer det mycket på 25kw och orginaleffekt i försäkringspris hos Folksam.

Jag reggade om min hoj till fulleffekt efter att mitt mellankort gått över till tungt för att slippa allt krångel.

(Om du däremot har strypningen kvar så är det ju bra om du försäkrar den på 25kw såklart. Det jag menade var att OM du har kvar strypningen och dom ändrar försäkringen från 25kw till fulleffekt så är det ju mindre bra)

yonsson skrev:
(Om du däremot har strypningen kvar så är det ju bra om du försäkrar den på 25kw såklart. Det jag menade var att OM du har kvar strypningen och dom ändrar försäkringen från 25kw till fulleffekt så är det ju mindre bra)

Ja dom är kvar (änsålänge), men vissa säger att jag kan nekas ersättning ändå.

MattE. skrev:
Ja dom är kvar (änsålänge), men vissa säger att jag kan nekas ersättning ändå.
Men om dom valt att försäkra den på regristreringseffekten istället för orginaleffekten så är ju det deras problem. Förutsatt att du har strypningen kvar så gör du ju inget fel. Det är inte så att "vissa" menar att du inte får någon ersättning om du krashar utan strypningen i när den är försäkrad på 25kw?

Hon ringde tillbaka nu, hon kan inte ändra eftersom vi har ett avtal och jag
kommer att ha den försäkrad hos dom på 25kw i ett år.

men om jag innan dess känner för att strypa av hojen så är det inga problem att ringa så kan dom ändra till att den är försäkrad på fulleffekt.

så det löste sig :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...