Ang kvällsträningen I anderstorp 27/8

MrSuperduke

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2019
Ort
Lönsboda
Hoj
KTM Superduke 1290R
Nån som vet säkert om det är ok att köra oreggad hoj i gathojsklassen?
Hittar inte svar nånstans och mejlat arc I 4 veckor utan svar.
Vill inte boka o stå där med skägget i brevlådan..
 
Tror att det är ok, för på förra veckans kvällsträning så besiktade de min hoj utan anmärkning även fast jag inte hade någon regplåt på ( min är visserligen inreggad o besiktigad men går bara på bana ) . Vad jag minns så frågades det inte efter försäkringsbolag heller.

Tror det är licens eller inte licens, som styr indelningen av grupperna. I gatgruppen får man lösa engångslicens.

Nu när jag tänker efter, så var det flera hojar utan regplåt som körde. Men de kan ju vara reggade också iofs.
 
Last edited:
Jag frågade och jag fick köra med gathojarna så länge jag löste endagslicensen

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Jag har en oreggad banhoj jag tänkte köra i gatklassen pga jag inte har någon licens ännu.
Jag provar nog
 
Det är alltså ingen som kan ge ett svar om det måste vara trafikförsäkrat? :)
Vad skulle en trafikförsäkring göra för nytta? Inget bolag skulle väl ersätta vagnskada om man hade helförsäkrat? Så tänker att även en trafikförsäkring är meningslös.
Du är väl försäkrad genom licensen?
 
Vad skulle en trafikförsäkring göra för nytta? Inget bolag skulle väl ersätta vagnskada om man hade helförsäkrat? Så tänker att även en trafikförsäkring är meningslös.
Du är väl försäkrad genom licensen?
Trafikförsäkringen täcker ju skador på tredje part, men licensförsäkringen täcker väl bara personskador på dig själv?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top