Ang Kotkompressioner

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena
Jag har en fråga till er som har haft samma skada. Det är så att jag har haft en vurpa för två år sedan. Resultaten blev bla. 3 komprimerade kotor. Två månader efter olyckan körde jag hoj normalt. Igår körde jag bil o plötsligt kunde jag inte andas jag kunde inte ens kliva ut ur bilen. Kände mig precis som när jag kom ut ur sjukhuset. Idag är det lite bättre. Ringde min doktor och det enda han sa var att jag skulle ta smärtstillande o ligga. Så frågan är har ni haft någonting liknande eller ni har inte haft alls några problem?Tacksam för svar

Nåt sånt allvarligt har jag inte kännt av. Jag får mest ont när jag sitter utan ryggstöd samt när jag håller armarna rakt framåt typ som när man kör hoj :s

Jag fick en kotkompression mellan 4 och 5 kota, för ungefär ett år sen snart.

Ibörjan gjorde de ont om och blev trött väldigt snabbt i ryggen. Nu känner jag ingenting.. Har inte känt nåt heller.

NOMAD skrev:
Tjena
Jag har en fråga till er som har haft samma skada. Det är så att jag har haft en vurpa för två år sedan. Resultaten blev bla. 3 komprimerade kotor. Två månader efter olyckan körde jag hoj normalt. Igår körde jag bil o plötsligt kunde jag inte andas jag kunde inte ens kliva ut ur bilen. Kände mig precis som när jag kom ut ur sjukhuset. Idag är det lite bättre. Ringde min doktor och det enda han sa var att jag skulle ta smärtstillande o ligga. Så frågan är har ni haft någonting liknande eller ni har inte haft alls några problem?Tacksam för svar

händer ett par gånger om året. det bara hugger till, sedan är man invalid någon vecka :(

Hmmmm, undrar om det är något sådant jag har råkat ut för... Blev påkörd av en bil för länge sedan och landade med ryggen på en trottoarkant. Det var någon kota som hamnade snett men det har löst sig. Dum som jag var så gick jag inte till någon läkare utan besökte bara skolsyster. Jaja, numera så kan det hugga till ganska rejält i ryggen och tar jag djupa andetag kan det göra ont och knaka i ryggen...
Jag har ingen aning om det är samma sak men jag blir lite fundersam när du förklarar hur det känns för dig...
Det var alltså väldigt många år sedan jag blev påkörd, gick ju i skolan fortfarande då.

hur många har vurpat efter att man har skadat ryggen(komprimerad nån kuta)hur fungerar det egentligen blir kutorna svagare o man kan bli lättare förlamad eller de är lika starka när de läker.

Min rygg är inte som den skall vara heller.. men jag har bara hört att man skall INTE ligga å vila. Stämmer det?

De säger att det är det värsta du gör är att ligga still, utan går rör dig så gott det går. Eller har jag träffat på idioter till doktorer?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg