Ang. köp av hoj som är kreditköp

Bara en liten fråga, kan man kolla upp om hojjen har en skuld på något bra sätt?

Edit: Ja eller kanske inte om hojjen har en skuld men om ägaren har en skuld som följer hojjen.

Cervantes skrev:
2377857 Skulle nya ägaren låta bli att ändra ägare så kommer ju avbetalningen till gammla ägaren som står utan hoj..

Jo du har rätt, det skulle kunna hända men jag ser det som ganska långsökt då köparen faktiskt måste betala mellanskillnaden gentemot krediten. Lättare att sno en hoj direkt då och slippa betala mellanskillnad. Slutprodukten blir den samma; en stulen hoj...

homerone skrev:
2377873 Bara en liten fråga, kan man kolla upp om hojjen har en skuld på något bra sätt?

Edit: Ja eller kanske inte om hojjen har en skuld men om ägaren har en skuld som följer hojjen.

Det står på registreringsbeviset +att du kan få den infon via VV om du gör en koll !

Jo men om killen

Henkepenk skrev:
2376307 Har svårt att ta mig till Skåne och vara där innan banken stänger. Fan också! Får ta mig en funderare på det här.

Men om man skriver in det i kvittot så blir det väl kontraktsbrott om säljaren inte fullföljer lösningen av krediten?

Jo men om killen är en bedragare så blåser han dej och han bryr sej inte om han gör ett kontraktsbrott. Man ska ju ALLTID be om att få se kvittot att den är fullt betalt o klar. Annars kan finans bolaget komma och hämta den närsom helst för det är deras hoj tills det är betald och ingen annan kan köpa den utan att den är FULLT betald.

Henkepenk skrev:
2376307 Har svårt att ta mig till Skåne och vara där innan banken stänger. Fan också! Får ta mig en funderare på det här.

Men om man skriver in det i kvittot så blir det väl kontraktsbrott om säljaren inte fullföljer lösningen av krediten?

Blir du inte hjälpt av om banken kommer och tar hojen. Ett alternativ är att ta över lånet...Köp aldrig en hoj eller bil om du inte är säker på att lånet är löst...kan kosta dig många sköna kosingar...

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla