Ang. inlösning utav bågen

Gixxer Rolle skrev:
Inte delarna som kostar????? höger sidokåpa ca 8000kr, toppkåpa ca 5000kr, bakdel ca5000kr, tank ca7000kr till R1000 och arbetskostnaden vad kan den vara ca800kr/h? och det tar inte många timmar att göra i ordning en hoj.

På vintern är det lågsäsong i mc-verkstan.. inte faan kostar det 800 i timmen för firman.. å inte köper en auktoriserad firma delar till bruttopris..

En nätt förtjänst således..

/B

Bj.O.rn skrev:
På vintern är det lågsäsong i mc-verkstan.. inte faan kostar det 800 i timmen för firman.. å inte köper en auktoriserad firma delar till bruttopris..

En nätt förtjänst således..

/B

Timm priset är som du säger lägre nu, då borde det bli ännu billigare att repa en hoj i stället för att lösain den.

Firman fakturerar dessa rd priser till försäkringsbolaget sen om dom bara betalar halva den summan spelar ingen roll för det är vad fbolget betalar som gäller.

de är väl få firmor som reparerar sånt här, mao blir det mycket job och då dömms hojar ut som annars skulle ha lagats, det är baar att räkna högt på dem så åker de.

Gixxer Rolle skrev:
Inte delarna som kostar????? höger sidokåpa ca 8000kr, toppkåpa ca 5000kr, bakdel ca5000kr, tank ca7000kr till R1000 och arbetskostnaden vad kan den vara ca800kr/h? och det tar inte många timmar att göra i ordning en hoj.

Det är därför de som kör halvförsäkring köper krashkåpor för 4500, och då är det alla kåpor. Så lackar man de i en snygg färg. Eller gör om till fighter.

Vad är det som skiljer original till krashkåpot? Är det att de just är original som gör de dyra, är det bättre matrial? Lack och dekaler är dyrt, men inte så dyrt! Eller? :)

Forsikrings bolagen borde ju ha en data bas over begagnade delar efter crashade hojar som kunde återvinnas till skade reparationer istallet for at salja dom som vrak, sen fattar jag inte at bolagen accepterar timm prisar i storleks ordningen 600-800. at dom accepterar dom reserv dels prisar som dom japanska motorcyklarna har fattar jag inte heller. Her er det mycket som kunde gjøras tycker jag iaf......

McB skrev:
Hur bär man sig åt för att hitta sådana här tokgamla trådar och lyfta dem med ett så onödigt inlägg?

Uhm, jag får nog ta på mig det här.
Jag länkade till denna tråd i en annan tråd, eftersom den eftersöktes.

(Edit, jag missade ett ord. :finger )

Gustav1 skrev:
Uhm, jag får nog ta på mig det här.
Jag länkade till denna tråd i en annan tråd, eftersom den eftersöktes.

(Edit, jag missade ett ord. :finger )

Allt är ditt fel, precis som vanligt. :mad:

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien