Ang import USA

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Är det någon som har släktningar eller vänner i usa?

Det är nämligen så att jag har en svåger i USA och jag tänkte köpa tanten litta skinnställ och även lite prylar till mig själv.

Funderar på att han skall beställa till sig och sedan skicka till oss...

Funderar på hur man kan slippa tull och moms och skatt och alla andra 5 dubbla trippelbeskattningar?

Några tips? har läst trådarna tidigare men inget konkret..

Så snälla hjälp

Enkelt, be om din släktings adress, beställ grejer hem till honom. Be honom packa om grejorna och skicka det i ett paket till dig.

Skickas det från en privatperson är det inga problem. Be honom kryss i "gift" eller liknande och skriva värdet till typ 10-20 dollar.

Vips så slipper du tull & moms och annat tjafs.

Enkelt, be om din släktings adress, beställ grejer hem till honom. Be honom packa om grejorna och skicka det i ett paket till dig.

Skickas det från en privatperson är det inga problem. Be honom kryss i "gift" eller liknande och skriva värdet till typ 10-20 dollar.

Vips så slipper du tull & moms och annat tjafs.

Så gjorde jag, PLUS att avsändaren i USA skrev ett brev och la I paketet där han sa typ "Grattis på födelsedagen, här är en present"... och ändå rev tullen (eller DHL) upp skiten, ringde mig, och sa att jag var tvungen o pröjsa tull för det! :huvet

Så gjorde jag, PLUS att avsändaren i USA skrev ett brev och la I paketet där han sa typ "Grattis på födelsedagen, här är en present"... och ändå rev tullen (eller DHL) upp skiten, ringde mig, och sa att jag var tvungen o pröjsa tull för det! :huvet

Oj, trodde det va en bombsäker metod. Well, klipp bort alla lappar som som visar att det är nytt. Ligger det bara ett helt omärkt skinnställ i ett paket så tycker jag det borde funka. Iaf 99% av gångerna.

ungefär så funderar jag.

precis som ni beskriver det.

Skriva ner värdet till typ 30 dollar och skicka det som gift och typ brev grattis på födelsedagen.

Men hur fick du då betala tull och skatt för det när dom inte vet nyvärdet????

Men hur fick du då betala tull och skatt för det när dom inte vet nyvärdet????

De har schablontabeller för en miljarders olika varor som de går efter, sen ges man möjlighet att "pruta" på deras uppskattade värde.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd