Ang. grafikkortupdatering

Jag spelar. Just nu BFBC2 snart BF3.

Så jag vill uppdatera burken lite. Men börjar med endast nytt grafikkort.
Kör just nu 8800GTS (SLI). Kommer uppdatera mer längre fram, men just nu endast grafikkort.
Ska eventuellt prova att köra ett av de gamla korten som psyx dedikerat kort ihop med det nya.

Kör just nu 8800GTS (SLI). Kommer uppdatera mer längre fram, men just nu endast grafikkort.
Ska eventuellt prova att köra ett av de gamla korten som psyx dedikerat kort ihop med det nya.
Physx är lite överreklamerat, det är inte så många spel som faktiskt använder det.
stöd för physx är inte det samma som att det används i någon större utsträckning.
Men det är klart, har du redan kortet gör det ju ingen skada.

Just nu lutar jag mest åt ett gtx570.

Jag kommer prova att köra ett 8800GTS som psyx kort. Ger det ingen/för lite positiv effekt i BF3 så plockar jag ut det igen.

När jag bytte till 570n så orkade inte min gamla processor med, den gick på halvfart ända tills jag bytte till en modernare processor.

Just nu lutar jag mest åt ett gtx570.

Jag kommer prova att köra ett 8800GTS som psyx kort. Ger det ingen/för lite positiv effekt i BF3 så plockar jag ut det igen.
En snabbkoll ger att Dice föredrar Havoc, så det blir ingen effekt med ett dedikerat physx kort i det spelet.

När jag bytte till 570n så orkade inte min gamla processor med, den gick på halvfart ända tills jag bytte till en modernare processor.

Vad hade du för processor då? Jag har en Q9450(klockad upp till 3,2GHz) just nu.

Hoppas att den klarar sig ett litet tag till. Blir ingen uppdatering på mobo, processor och minnen förrän till våren.

Vad hade du för processor då? Jag har en Q9450(klockad upp till 3,2GHz) just nu.

Hoppas att den klarar sig ett litet tag till. Blir ingen uppdatering på mobo, processor och minnen förrän till våren.

Athlon II x4 2.8Ghz klockad 10%+ ungefärlisch

Valde du referensdesign på 570-kortet eller någon av tillverkarnas egna? Valde du det sistnämnda och tänkt köra SLI framöver så är det nog bra om du har tillräckligt många platser mellan för att inte övre kortet ska bli stekhett.

Valde du referensdesign på 570-kortet eller någon av tillverkarnas egna? Valde du det sistnämnda och tänkt köra SLI framöver så är det nog bra om du har tillräckligt många platser mellan för att inte övre kortet ska bli stekhett.

Det är inte referensdesign. Gainward GTX570
Men om det skall in ett kort till sedan så är det 1 grafikkortplats imellan korten. (moderkortet har stöd för 3-SLI).:tummenupp

Installerade kortet igår. :) Kunde vrida upp BC2 till High settings utan att grafikkortet svettades. Det verkade inte som om processorn flaskade med de inställningarna heller.
Ska laborera lite med AA osv idag. :yoparty

Ok! Utan att titta närmare på hur kyldesignen ser ut på det kort du köpt så ville jag bara ha sagt att många eftermarknadskylare blåser ju luften ut i chassit istället för ut ur chassit som referenskylarna gör (och som då kan sitta tätt).

Dom typerna av kylare som dumpar luften direkt i chassit mår nog bäst av en hel del space emellan om man vill köra SLI.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti