ang FZR 600 -96

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Skulle behöva lite hjälp med ett ungefärligt värde på en Yamaha FZR 600 1996
Dom tillverkas inte längre heller va?
Vilken var sista årsmodellen och vad kostade den NY??

Tacksam för svar :)

Runt 30.000 kr, inte så många tusenlappar över i alla fall.
Tror att sista årsmodellen som togs in i Sverige var -95 (?!), met är möjligt att de togs in något år senare också.
Observera att det är stor skillnad på FZR600 och FZR600R (du menar nog den sistnämnda).

Eldstorm skrev:
Runt 30.000 kr, inte så många tusenlappar över i alla fall.
Tror att sista årsmodellen som togs in i Sverige var -95 (?!), met är möjligt att de togs in något år senare också.

men 30.000 kr är värdet nu menar du? du vet inte vad den kostade ny??

För en så gammal hoj med den tekniken så skulle jag betala 25-30000 och inte en krona mer. Nypris är ganska ovesäntligt.

hållundan skrev:
Jag tror såhär.

Money talks.

Hållundan har alldeles rätt...men tankarna har inte sinat....ush vad jag vill ha en r6, men jag har hittat en annan hoj nu som var kärlek vid förta ögonkastet om man bortser från R6...

Han vill ha 30 000 för den, och påstår att en ny sådan skulle kosta lite över 100 000... bulllshitt säger jag på det! den nya R6 kostar 105 000 kr NY!
Dessutom tillverkas dom inte längre så det går inte att köpa en ny. så det är egentligen irrelevant, men jag gillar att argumentera och vill gärna få ner priset till 28 000 istället! :brinnerup detta verkar dock omöjligt.

jag undrade mäst för att ta reda på fakta osv.

steffi

Är utgångspriset 30000 och han vägrar ta 28000?

Vi börjar närma oss oktober så det är köparens marknad skulle jag vilja säga :tummenupp

Saker som man generellt bör kolla upp vid ev prutning är tex:

Däckens kondition?
Är den servad, är det nära till nästa service?
Drivpaket?

Antar att du redan kollat det och då återstår bara att ge ett bud och be honom grunna på det. Man kan ju inte tvinga någon att sälja sin pryl :va

Annars har jag en fin fin SV tillsalu :)

/BW

Jag gav ju 35k för en gixxer 750 -96, fint skick, jag har ju iofs haft lite problem, men det kunde man aldrig vetat innan..
Pruta mer, eller hitta annan hoj.. Det är köparen marknad..

EDIT/
Vad är det du tittat på? Hemligt?

Hultan skrev:
Jag gav ju 35k för en gixxer 750 -96, fint skick, jag har ju iofs haft lite problem, men det kunde man aldrig vetat innan..
Pruta mer, eller hitta annan hoj.. Det är köparen marknad..

EDIT/
Vad är det du tittat på? Hemligt?

hemligt hemligt!! vill ju inte att nån annan ska gå å köpa innan mig vettni.... ni får se när den är i min ägo! då lovar jag att personligen visa upp den på GP nästa sessång.......

Miss_Orchidee skrev:
hemligt hemligt!! vill ju inte att nån annan ska gå å köpa innan mig vettni.... ni får se när den är i min ägo! då lovar jag att personligen visa upp den på GP nästa sessång.......
Nej, denna säsongen!! :-) Eller du kanske behöver "uppgradera" svänglappen med förstås?

Hultan skrev:
Nej, denna säsongen!! :-) Eller du kanske behöver "uppgradera" svänglappen med förstås?

Måste uppdatera den ja...dessvärre..och alla andra får det så himla enkelt, nu när jag ska göra det så ska dom byta och ändra på uppkörningen...så jag får börja från början igen.... :huvet :huvet

men du får gå in på msn så kan jag visa dig bilden på den då :7peta

dessutom har den körförbud...han har inte besiktiat den...

Miss_Orchidee skrev:
Måste uppdatera den ja...dessvärre..och alla andra får det så himla enkelt, nu när jag ska göra det så ska dom byta och ändra på uppkörningen...så jag får börja från början igen.... :huvet :huvet

men du får gå in på msn så kan jag visa dig bilden på den då :7peta

dessutom har den körförbud...han har inte besiktiat den...
Jag är online nu!
Äh, uppkörningen blir lungt, du Kan ju köra och det andra lär du dig snabbt!

Hultan skrev:
Jag är online nu!
Äh, uppkörningen blir lungt, du Kan ju köra och det andra lär du dig snabbt!

hoppas det iallafall...men jag blir så himla nervös när någon ska titta på det man gör..har jätte scen skräck....ousch...

Betala det du tycker att den är värd. :tummenupp

:pannkyss lycka till med allt

Jag köpte min FZR600 -92a för 29000 detta året men jag tycker att den var värd det.
Skicket på hojen gör ju att man kan betala mer för den även om det är en gammal.

Jag sålde min FZR 600 92 för 24000, den var värd de pengarna...

Köpte även en ZX6r 95 för 26500, även den var värd sina pengar...

Såhär på hösten är det verkligen köparens marknad.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8