Ang fotografering bulten mm

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 26758
  • Start date Start date
Bra skrivet! Jag stannade och snackade med några av fotograferna idag och kunde bara konstatera att flera av de som passerade gav ett hyfsat instabilt intryck... ganska läbbit juh!

Edit: Jag = killen med en Africa Twin

Bra skrivet,miss A :tummenupp

stod också i fotokurvan en stund i dag och språkade med Gnutten och kan bara hålla med om att det inte ser 100%-igt stabilt ut för vissa...

Såg även en svart Toyota Hilux som kom från Tungelsta-hållet,genar över i fel körfält ända ner i gruset för att sedan göra likadant i nästa högerböj fast då på rätt sida av vägen... precis som om han ville få upp så mycket grus det gick på vägbanan:dummer :censored

Bra skrivet,miss A :tummenupp

stod också i fotokurvan en stund i dag och språkade med Gnutten och kan bara hålla med om att det inte ser 100%-igt stabilt ut för vissa...

Såg även en svart Toyota Hilux som kom från Tungelsta-hållet,genar över i fel körfält ända ner i gruset för att sedan göra likadant i nästa högerböj fast då på rätt sida av vägen... precis som om han ville få upp så mycket grus det gick på vägbanan:dummer :censored

Ja det har man sett några gånger att folk gör, onödigt att dra upp grus, borde gömma en sopborste i skogen ifall att.
Bara ta reg nr och kolla upp vem liraren är!

Ja det har man sett några gånger att folk gör, onödigt att dra upp grus, borde gömma en sopborste i skogen ifall att.
Bara ta reg nr och kolla upp vem liraren är!
Ja, det är åt helvete att köra för snabbt och skära kurvor. Dessa jeeevla fartsyndare :mad: :mad: :mad:

Bra skrivet! :tummenupp
Jag fattar inte varför folk ska köra som troll bara för dom ser nån med en kamera? :va Tror dom att det är lättare att ta bra bilder när dom kör fortare, eller tror dom att man kan avgöra på bilden hur fort dom körde å inte vill verka mesiga? :va

:va

Konstig tråd. Samma diskussion som vanligt gällande eget ansvar & andras ansvar på bulten/bogan.
Det kan väl inte undgå någon att fåfängan är upphov till det mesta av hetsen. Fotograferna får sin bekräftelse i sin "Foto från bulten då&då"- tråd och åkarna får sin tillfredställelse i att få en cool bild på sig själv som man omedelbart kan skära ner lite och slänga upp som avatar (jag tillhör den senare av de två).

Om du känner dig mer hemma vid bajstunnan så kan du ju stå där såklart, upp till dig (men jag kommer elda gäääärnet förbi den istället om jag ser ett objektiv sticka ut där :) )

Sen det där med bilarna...tja, finns nog inte många bilförare på bulten som inte skulle säga samma sak om oss dårar på hoj...

Skönaste kurvan på hela vägen är just fotokurvan, tyckte jag iafalla. Bra sikt härlig dosering så jag förstår att folk laddar på. Mötte aldrig nån som va över på fel sida av vägen just där, däremot senare över ett krön kom det nån fighter med framhjulslyft :( Klart vissa kör på extra för fotograferna men tror inte dessa "instabila" personer skulle köra lugnt i den kurvan för att ni drar därifrån.

Klart vissa kör på extra för fotograferna men tror inte dessa "instabila" personer skulle köra lugnt i den kurvan för att ni drar därifrån.

Om ett träd faller i skogen, hörs det då? ;)

Testa vettja. Ta en fin dag och dra på camodräkten och göm er, observera och se om det ser likadant ut som när ni fotar, gör det det så vet ni ju att folk inte hetsar p.g.a. er. Jag tippar på att det ser lugnare ut utan fotograferna men jag skulle gärna ha fel.

Hehe fram med ghilliesuiten bara :D

PS byt ut bössan mot en kamera!!

Bifogat

• sniper_cooler2.jpg
    sniper_cooler2.jpg
    35.4 KB · Visningar: 55
Jag blir inte förvånad om det är ganska många som inte vill bli fotograferade när de kör på Bulten. Har egentligen bara väntat på att en sådan här tråd skulle dyka upp. Visst är det kul med bilder, när de tas på banorna! Mitt tips: lägg ner fotograferandet på Bulten! :)

Håller med miss A. Men spelar ingen roll var man fotar vare sig på bogan
eller bulten.Vid skogskyrkogårgen är det likadant, folk kör över sig förmåga
så fort en kamera plockas fram eller det är folksamling.

... iofs varför inte behålla bössan och skjuta skallen av bilister som drar upp grus på banan!! Kanske skulle kunna göra något åt kärringen som kastar ut grus också :tummenupp

Om hon ställde sig vid grindstolpen och internetfotade de förbisusande hojarna skulle det nog vara effektivare än att strö ut grus: en stor andel av de mest begivna piloterna skulle ha kraschat ut sig innan midsommar. :D

Konstig tråd. Samma diskussion som vanligt gällande eget ansvar & andras ansvar på bulten/bogan.
Det kan väl inte undgå någon att fåfängan är upphov till det mesta av hetsen. Fotograferna får sin bekräftelse i sin "Foto från bulten då&då"- tråd och åkarna får sin tillfredställelse i att få en cool bild på sig själv som man omedelbart kan skära ner lite och slänga upp som avatar (jag tillhör den senare av de två).

Om du känner dig mer hemma vid bajstunnan så kan du ju stå där såklart, upp till dig (men jag kommer elda gäääärnet förbi den istället om jag ser ett objektiv sticka ut där :) )

Sen det där med bilarna...tja, finns nog inte många bilförare på bulten som inte skulle säga samma sak om oss dårar på hoj...

Jag vet att du är en av dom som kör fort osv, kul att du tycker det är kul, men det känns inte vidare bra att stå och fota hetsåkning. Du kör säkert jätte bra det tror jag, men jag vill bara inte att de ska hända dig /er något.
Sen om ni kör så alltid även utan oss fotografer där, fine.

Jag älskar motorcyklar, tycker de e as nice att åka/köra och fotografera men tycker det dessvärre inte är coolt alls för 5 öre att se folk åka av och nästintill slå ihjäl sig.:(

Du får gärna gasa satan förbi oss vid bajstanken, lite säkrare där :tummenupp

Är det? Om det e samma bil som du menar så diskuterades han å hans körning för ett tag sen. Så om han även denna säsong kör runt på bulten å gör galna omkörningar samt ligger å trycker hojar i röven så tycker jag han förtjänar ett samtal.

Nu vet man vem har är, men inte säkert det är han som alltid brukar bilen, en 39 åring hemmahörande i haninge.

Last edited by a moderator:
Det fotas friskt vid bankörningar och där minskar iallfall risken för dödlighet och dessutom är det lagligt att elda på om man nu vill ha bombarbilder.

Så var det problemet löst.

My 2 cent.

Jag vet att du är en av dom som kör fort osv, kul att du tycker det är kul, men det känns inte vidare bra att stå och fota hetsåkning. Du kör säkert jätte bra det tror jag, men jag vill bara inte att de ska hända dig /er något.
Sen om ni kör så alltid även utan oss fotografer där, fine.

Jag älskar motorcyklar, tycker de e as nice att åka/köra och fotografera men tycker det dessvärre inte är coolt alls för 5 öre att se folk åka av och nästintill slå ihjäl sig.:(

Du får gärna gasa satan förbi oss vid bajstanken, lite säkrare där :tummenupp

Nu vet man vem har är, men inte säkert det är han som alltid brukar bilen, en 39 åring hemmahörande i haninge.

Du/ni fotografer som står längs bulten ska definitivt inte känna något som helst ansvar för ev. klotningar som kan uppkomma.
Finns bara en person att hålla ansvar för sånt och det är den som håller i styret.
Självklar vill ingen att någon ska köra av vägen, men valet av att köra sitt fordon inom den ram man klarar av är enbart föraren själv som kan göra.

Får hålla med föregående posör (Jolly, du vet att det är dig jag menar), att jag gärna drar på lite framför kameran.
Men skulle jag köra av så får jag faanimej skylla mig själv...

Att sedan läsa här att vissa tycker att ni har någon form av gemensamt ansvar är bara löjligt.....

Era bilder är grymt uppskattade och proffsiga, hoppas man får se mer i framtiden och att ni inte tar åt er att ni skulle ha något med avkörningar att göra.

Vet inte vad du tycker är konstigt med tråden. Jag tror inte att det undgått någon (precis som du skriver) att det är fåfängan som ligger bakom - självklart är det så! Det finns inga anklagelser i tråden, snarare omtanke. Tycker du sånt är konstigt? :rolleyes: ;)

Jag har hittills inte bevittnat någon avåkning i den kurvan, men redan hunnit se ett par "nära ögat", och några som inte kör helt stabilt. Stanna gärna med oss någon timme och prata lite skit och kolla in körningen, så kommer du se vad vi menar. :tummenupp

Gasa på vid bajstanken du, där får man vara rejält klantig för att gå av vägen. :)

Last edited:
*/ ?>
Back