Ang fotografering bulten mm

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 26758
  • Start date Start date

Raderad medlem 26758

Guest
Nu är hojsäsongen igång och vi blir mer och mer fotografer ute på vägarna.
Många vill bli fotade när dom utför sin hobby som dom brinner för.
Jag vill bara skriva av mig lite efter helgens fotograferande.

När vi (jag iaf) står och fotograferar och jag känner av att nu blir hetsningen för stor kring åkandet och skrapandes i kurvorna, så kommer jag att åka ifrån fotokurvan till ex bajstanken, då det inte känns bra att stå och plåta hojar som hetsar sig fram i kurvan. Kanske gör folk det för att vi står där och dom vill ha cooola bilder, eller så kör dom så vilket som. Bilderna blir inte bättre för att man tokkör och ska ta risker och ligga och skrapa på fil sida i kurvan.

I helgen blev det riktigt obehagligt och jag och en annan fotograf beslutade oss för att åka därifrån, då vi med hjärtat i halsgropen bevittnade en del förare som körde enligt oss väldigt fort osv.

Jag vill inte att någon ska skada sig och jag hoppas ni alla vet vad ni gör och att ni är medvetna om riskerna, men ett misstag eller fel på hojen kan givetvis hända ändå.

Ni kanske tycker det är larvigt av mig att skriva detta inlägg, men så känner jag och jag vet att många andra känner så också.

Jag vill ha det trevligt och fota många hojar och träffa er hojåkare så ta det försiktigt.

:tummenupp

Anna

Håller helt o hållet med

mc åkning kan man njuta av inte tok köra :)
min åsikt , ha det gött på er alla :)

:tummenupp Håller med . idag var det iaf lugnt med bombarrepor :)

Om inte en förare kan behärska sig själv o köra inom sin gräns pga att man ska se "cool" ut på bild så bör dom inte ens vara ute på vägarna, du skall inte behöva ha det på dina axlar även om jag förstår din tanke i det hela.

Givetvis vänder sig detta brev till förare av bilar oxå, nu har jag lyckats få reg nr på den bil som kör riktigt vårdslöst och ska med spänning kolla upp vem personen i fråga är, 100 spänn på att de e en 18,5 åring som haft körkort i ½ år.

Bilister som mc förare, snälla håll er på er sida av vägen, jag får hjärtinfarkt varje gånga jag möter en hoj på min sida av vägen i en kurva, det är ni hojåkare som tar störst skada av en frontalkrock i grillen, och det vill ingen ha på sitt samvete!

Bra skrivet Anna ..
Bättre att softa och få njuta av en bild än att pressa över förmåga och inte få chans till en bild till!

Givetvis vänder sig detta brev till förare av bilar oxå, nu har jag lyckats få reg nr på den bil som kör riktigt vårdslöst och ska med spänning kolla upp vem personen i fråga är, 100 spänn på att de e en 18,5 åring som haft körkort i ½ år.

Är det en BMW du menar?

Bra skrivet Miss A :tummenupp

Om inte en förare kan behärska sig själv o köra inom sin gräns pga att man ska se "cool" ut på bild så bör dom inte ens vara ute på vägarna, du skall inte behöva ha det på dina axlar även om jag förstår din tanke i det hela.

Givetvis alla får ta sitt eget ansvar, efter att ha bevittnat 2 allvarliga olyckor i fjol just där så är man vilket fall som väldigt rädd att det ska hända en till.
Jag skriver inte detta för att beskylla någon eller nåt sånt, jag är rädd om er och vill att vi alla ska ha en trevlig dag med den hobby vi älskar!

Jag kommer inte att lägga upp bilder på dom som jag känner går väldigt över gränsen, det är inget som skall uppmuntras.

Är det en BMW du menar?

Det är oviktigt.

Givetvis alla får ta sitt eget ansvar, efter att ha bevittnat 2 allvarliga olyckor i fjol just där så är man vilket fall som väldigt rädd att det ska hända en till.
Jag skriver inte detta för att beskylla någon eller nåt sånt, jag är rädd om er och vill att vi alla ska ha en trevlig dag med den hobby vi älskar!

Jag kommer inte att lägga upp bilder på dom som jag känner går väldigt över gränsen, det är inget som skall uppmuntras.

Det är oviktigt.

Och att hänga på bulten för att ragga race tycker jag är riktigt illa, bulten är en underbar väg att åka på och det ska man njuta av, har själv vart med om en bil häromdan som vänta in mig efter varje kurva och ville rejsa, tack du men nej tack.

Last edited by a moderator:
Det är oviktigt.

Är det? Om det e samma bil som du menar så diskuterades han å hans körning för ett tag sen. Så om han även denna säsong kör runt på bulten å gör galna omkörningar samt ligger å trycker hojar i röven så tycker jag han förtjänar ett samtal.

Är det? Om det e samma bil som du menar så diskuterades han å hans körning för ett tag sen. Så om han även denna säsong kör runt på bulten å gör galna omkörningar samt ligger å trycker hojar i röven så tycker jag han förtjänar ett samtal.

Vad jag har erfarenhet av finns det två bilar som kör liknande, den ena har vi diskuterat den andra vet jag dock inte, båda bilarna är av märket bmw.
Som sagt skall kolla upp vem han är, har dock aldrig sett hans bil på rosenhill men det är väl kanske inte så konstigt. återkommer :tummenupp

Vad jag har erfarenhet av finns det två bilar som kör liknande, den ena har vi diskuterat den andra vet jag dock inte, båda bilarna är av märket bmw.
Som sagt skall kolla upp vem han är, har dock aldrig sett hans bil på rosenhill men det är väl kanske inte så konstigt. återkommer :tummenupp

Det gör du rätt i tjejen :tummenupp

Era bilder är bra men inte så bra att jag skulle köra av vägen för dem :näsblod Jag håller däremot med om de du säger, den finns fort och det finns för fort...Håll er på rätt sida av vägen fö faen...

Edit:stavfel :huvet

Last edited:
Mkt bra skrivet Anna.

Det var 1:a gången jag fotat på Bulten & instämmer att det behöver inte gå fort bara för att det ska se fort ut på bilden. Många genade i kurvan vilket är väldigt onödigt oavsett om man vill bli fotad eller inte.

Överväger att sluta foto på sådana platser såsom Bulten alt Bogen om folk ska behöva hetsas bara för att hamna på bild, vill inte vara med om någon olycka.
Så snälla håll ert spår på rätt sida & det behöver inte gå fort för ni har väldigt stor chans att komma på bild även om ni kör i laglig hastighet. :)

När jag fotade förra året var det en som fick släpp i fotokurvan och åkte av, och sen dess åker jag ogärna tillbaka. Det du har skrivit är jättebra och hoppas många läser det.

Bra skrivet! :tummenupp

Jag har också upptäckt det här sedan jag började plåta er på Bulten, det finns några som tänjer gränserna en aning över sin förmåga, det ser inte helt stabilt ut.

Jag säger som Anna, jag vill njuta av värmen, fota lite hojar och prata lite skit med er som stannar. Jag vill INTE känna mig delaktig i någon hets!

Ta det lugnt så kan vi fortsätta ses på vägarna! :)

*/ ?>
Back