Ang FÖRÄKRING ....

perzzon skrev:
FRÅÅÅGÅAN lyder ...

Jag undra hur alla har råd med föräkringen på er monster hoj ???
Hur lyckas ni få ner pris så mycket ?

Själv sitter man i funder på att köpa en cbr900RR 02a den kommer att kosta 33000 lök om året och då e det bara halv....

Det e jo inte så kul att vara 24 o behöva köra krompråm bara för att ha råd att försäkra....

Man får väl köra med 600 nästan säsong med :(

Hur gammal är du? jag har halv på min och jag betalar 15000 om året på min. Jag bor i Eslöv och är 22 år det är ju samma sak som skurup tycker man :).... Ring runt och kolla några gånger till. Kolla folksam.

CeltaniC skrev:
Min reaktion med :mad: visst kan det kosta men det är ju löjligt när FB vill ha mer än 50% av din hojs totala värde i försäkring.....
tror du dom gör det för att jävlas?? vad tror du personskadorna kostar att ersätta?

Fredchen skrev:
Hur gammal är du? jag har halv på min och jag betalar 15000 om året på min. Jag bor i Eslöv och är 22 år det är ju samma sak som skurup tycker man :).... Ring runt och kolla några gånger till. Kolla folksam.

Vilket bolag har du ?

Har snackat med IF i dag angående deras Honda försäkring Halv Ska dom ha 16 500 om året ....

Ska man ta en vanlig försäkring och ställa AV och PÅ den, Eller man ska ta Honda försäkringen ????

Maverick skrev:
tror du dom gör det för att jävlas?? vad tror du personskadorna kostar att ersätta?
Klart att dom inte gör det för att jävlas, om dom kunde (hoppas på det iaf) klart dom skulle ha lägre priser men jag tycker fortfarande att det är sjukt pris på att en helf ska ligga på 35k...

CeltaniC skrev:
Klart att dom inte gör det för att jävlas, om dom kunde (hoppas på det iaf) klart dom skulle ha lägre priser men jag tycker fortfarande att det är sjukt pris på att en helf ska ligga på 35k...
med tanke på vad jag har kostat fb så fattar man varför mc-försäkringarna e svindyra! o då har jag ändå inte fått ut något för hojen pga halvförsäkring, o om jag hade fått ut pengar för hojen så hade det ändå bara varit en liten liten del av den totala summan.

Så tyvärr har jag gjort det dyrare för er andra, men dock har jag inte påverkat höjningen av vagnskadeförsäkringen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT