Ang dr bikes förgasarbestyckning (blade)

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Hoj
Honda CBR900 RR -95
När ja läst den tråden så står de att man ska höja nålarna med typ två m3brickor min fråga är var lägger man dessa brickor? Tog isär förgasarn lite men fattar inte riktigt var man ska placera dom:/

Med vänlig hälsning, Gabriel

Under clipset på nålen!
Alltså så du höjer upp nålen med brickorna
Du tar ur nålen ur trotteln och lägger brickorna från den sidan som går ner i trotteln först och stoppar ner nålen igen.
Detta efter ha justerat clipset där det ska vara.

Utan att ha läst tråden, men jag antar att han menar att de ska höjas i nålsäterna så att de hamnar under beffintligt clips och på så vis nålen höjs upp.

Edit: Patrik hann före!

Du borde ju även kunna köpa andra nålar så slipper du bricka.
Då blir första clipset som en fortsättning på det sista original (om man vill ha fetare) och du får således 6 nya steg att gå på. Vet inte om de finns till din model men så funkar det på många andra förgasare iaf.

Hmm får kolla närmare på de för nålen fick ja ut ihop med trotteln men såg inte hur man skulle få ur själva nålen ur trotteln:/

Minns inte om det sitter nån hållare över nålen uppifrån som du kan dra ur med en näbbtång.
Ser du inte nålen uppifrån så är det säkert så.

Inte banka och slå!

Fick ut nålen nu man drog upp en plastgrej ur hålet så fick man ut dom men de enda som satt på nålen var en liten bricka var sitter clipset du pratar om? Dumma frågor men frågar man inte så lär man sig inte:)

Nu kollat.

My bad.
Den bricka du fick upp ska återmoneras efter de brickor du avser montera för att höja nålen.

Finns inget clips på dessa nålar.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...