Ang dom nya höga böterna

WEEEEDMAN

WEEEEDMAN
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
KTM 660
Hej

Funderar på om bågen är värd 1500:- i böter pga felplaserad regplåt:arsele

Svar :::: ja fyy fannnn:yoparty

skiter i vad farbror blå tycker:va

Rickar skrev:
2522237 Ett tips:

Det finns rättsfall på att det är OK att ha plåten under kutsen. Den måste vara synlig bakifrån... jag har för mig att rättsfallet säger "synlig från bil 25 meter bakom".. d.v.s. sätt inte plåten för långt in då den hamnar framför hjulets högsta punkt.

De nyare hojarna har så brant kuts så det BÖR inte bli problem med synligheten bakifrån.

OCH glöm inte flytta in skyltbelysningen... den kostar oxå böter om den inte e mé...
har för mig att den måste sitta bakom hjulaxlen också

Farbrorblå lär ju stanna hojjar oftare nu med tanke på att det har blivit såå mkt dyrare. Dåligt mönsterdjup, felplacerad regskylt, felaktiga blinkers mm. mm. Det kan ju sluta med att man får betala konstapeln en årsförsäkring på hojjen... :rolleyes:

Skulle ALDRIG pröjsa 1500 för miniskylt!

Det blir original skylt i fortsättningen. Fått 2x400 i böter i sommar för avsaknad och liten skylt på bilen...nu sitter även original på bilen fast det är INTE snyggt :huvet :huvet :huvet

# Stoffe skrev:
2522170 Finns det några minimimått på skylten, vilka gäller? 1.500 är mycket dyrare än 300...

Det finns bara en godkänd skylt för mc, och det är orginalskylten, gör du en ny som är lika stor eller större är den likväl olaglig

Jag fick 300:- i böter p.g.a. att regplåten satt där den satt.
Konstapeln gick på som en furie ända tills jag fick av mig hjälmen och med ett leende sade: "Men snälla konstapeln, var inte så barsk"
Det slutade med att jag fick välja vad jag ville ha böter för.
1. Nummerplåt ej väl synlig
2. Nummerplåt ej placerad bak på fordon.
3. Skyltbelysning saknas/ur funktion.
Efter lite ole, dole doff så fastnade jag för alternativ 3.

Numera sitter skylten både bak, väl synlig och skyltlyktan fungerar.
Kostade även på mig att skruva dit en godkänd reflex när jag ändå var i farten eftersom jag inte tänker bjuda på något gratis nästa gång ordningsmakten och jag av någon anledning tar en piss-paus tillsammans vid vägkanten.

*/ ?>
Back