Ang besiktning.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej på er! Har tid för besiktning den 28 mars, men nu börjar det klia i fingrarna och jag undrar om det finns drive-in besikning för motorcyklar i Stockholmsområdet?

Hittade inget om det när jag gjorde en sökning på google. Några av de "nya" privata bilprovningarna har ju drive-in för bilar.

Tacksam för snabba svar :) /Try

Såg att jag inte kunde köra en drop in besiktning på hojen, så glöm min fråga :) Man måste ringa och boka tid =(

har du kollat med carspekt i barkarby? dom har hojlift o drive in men e osäker om det gäller hojar åxå

På vissa ställen har ja hört man kan lämna hojen på morgonen så tar dem den när tillfälle finns under dagen....

Det är väl bara hoppas att det tillfället inte är till å från lunchhaket..

Har den redan körförbud eller? Men det du kan göra är att kolla angränsande kommuner osv. Du får köra en oskattad/obesiktigad hoj/bil till och från besiktningen. Jag besiktade min bil i HBG bara för att få en tid så snabbt som möjligt. Den var då oskattad och förlagd med körförbud.

Det är så att inte alla bes.tekniker har behörighet till mc-besiktning,därför maste man ringa och boka eller fråga om nån tekniker med just mc behörighet är där vid tillfället.

Mmm, det hade ju varit riktigt fint om man som standard kunde åka in och besikta när det passar utan att behöva boka tid!

På vissa ställen har ja hört man kan lämna hojen på morgonen så tar dem den när tillfälle finns under dagen....

Det är väl bara hoppas att det tillfället inte är till å från lunchhaket..

Vore grymt iofs, jag ska ringa carspect på måndag. Kan ju inte vänta tills den 28 mars och köra hoj heller! Om nu någon besiktningsman vill pröva att blåsa ut den på lunchrasten så är det fine för mig, den har ju vilat länge nu ;) :banana

mvh /Try

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...