Ang. Agria i Plus

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Såg precis om Plus från den 9:e på SvtPlay och värre
försäkringsbolag för djur, samt värre talesman för ett
bolag får man fan leta efter...

Hoppas att vetskapen om deras bristande system sprids
som en löpeld och att alla med djur försäkrade hos dom
ser sig om efter ett annat försäkringsbolag.

Lätt värt de 25-30min det tar oh se igenom de 3 reportagedelarna.
Del 1
http://svtplay.se/v/2350132/plus/agria_del_1?sb,k146996,1,f,-1
Del 2
http://svtplay.se/v/2350119/plus/ag...364142,1,f,-1/pl,v,,2350132/sb,k146996,1,f,-1
Del 3 (Makalös kvinna dom har anställd på Agria)
http://svtplay.se/v/2350102/plus/ag...364142,1,f,-1/pl,v,,2350119/sb,k146996,1,f,-1

Last edited:
:va Varför gjordes aldrig en rtg :va, (ngt som går snabbt o skadar inte djuret)

Fick avliva våran katt som fallit tio meter, oerhört svårt beslut o prognosen att han skulle bli bra var inte helt mörkt men det skulle krävas mycket rehabilitering etc men frågan e om det hade varit det bästa! för djuret även om tekniken att rädda hans ben fanns. Han va bara 4 mån, då vi såg honom lida o han troligen också hade inre skador samt käkskada förutom en ful snedfraktur tog vi i samråd med veterinär det mycket tuffa beslutet att ta bort honom. (då jag såg rtgplåtarna va beslutet inte svårt)

Agria har varit på tapeten förut om sina beslut men personligen har jag inget dåligt att säga om dem.

:( alltid ledsamt att se sina älskade djur lida.

Edit: håller me om att taleskärringen e en riktig ragata!

Last edited:
Hade jag kunnat betta med mig själv hade jag satt en tusing på att det svar en fjortisbrud som startade den här tråden. Tyvärr hade jag förlorat :(, men som tur är kan jag inte betta med mig själv. :)

Skärpning för fan, jag såg på det där när det gick på teve och jag hajade aldrig vad den där giriga nuckan hade för problem. Hon ville ha stålar för något typ av djur som hade blivit sjukt och dött. Snacka om dagens i-landare. :rofl

Skärpning för fan! :4skrika

Pratar med 1-3 familjer i veckan i samband med att deras sjuka och/eller gamla djur dör.
Ibland undrar man om det va deras son eller dotter som nyss avlivats eller ett husdjur, och
jag känner för de som tvingas ta bort sina djur långt innan "normal" livslängd.

Tror inte ens tuffe Markus skulle kunna se dessa personer i ögonen fullständigt empatilöst.

Kan man få en tvåraders sammanfattning av vad som sagts om Agria? Orkar inte kolla alla klippen.

Kan man få en tvåraders sammanfattning av vad som sagts om Agria? Orkar inte kolla alla klippen.

Du behöver bara kolla sista klippet.
Då får du även se en talesperson för ett storföretag gå från självsäker
till näst intill gråtfärdig och ynkligt darrig på rösten, under press.

Hade jag kunnat betta med mig själv hade jag satt en tusing på att det svar en fjortisbrud som startade den här tråden. Tyvärr hade jag förlorat :(, men som tur är kan jag inte betta med mig själv. :)

Skärpning för fan, jag såg på det där när det gick på teve och jag hajade aldrig vad den där giriga nuckan hade för problem. Hon ville ha stålar för något typ av djur som hade blivit sjukt och dött. Snacka om dagens i-landare. :rofl

Skärpning för fan! :4skrika

Fan vad du lipar, har kärringen stängt butiken?:D

Du behöver bara kolla sista klippet.
Då får du även se en talesperson för ett storföretag gå från självsäker
till näst intill gråtfärdig och ynkligt darrig på rösten, under press.

En sammanfattning hade anda varit tevligt da SVTPlay inte kan ses utomlands:tummenupp

Kort resume.

Försäkringsbolag säljer försäkring.
Försäkringstagare försöker använda sig av försäkring
Försäkringsbolg vägrar att betala ut.

Lägg därtill att försäkringsbolaget beter sig fittigt i en redan jobbig situation, det gör att man inte skaffar sig kompisar precis....

Kort resume.

Försäkringsbolag säljer försäkring.
Försäkringstagare försöker använda sig av försäkring
Försäkringsbolg vägrar att betala ut.

Lägg därtill att försäkringsbolaget beter sig fittigt i en redan jobbig situation, det gör att man inte skaffar sig kompisar precis....

Näe, så här var det:
Kärring köper djur
Djur dör
Kärring gnäller
Sporthoj i uppror

Näe, så här var det:
Kärring köper djur
Djur dör
Kärring gnäller
Sporthoj i uppror

Du glömde AGRIA där, dom var en stor del i att både kärringen och sporthoj blev sura.

Markus köper sporthoj
Markus försäkrar sporthoj (svindyrt eftersom Mackan bor fel till)
Markus får hoj stulen
Markus får inte ut på försäkringen
Markus sur....

Förstår du nu?

Du glömde AGRIA där, dom var en stor del i att både kärringen och sporthoj blev sura.

Markus köper sporthoj
Markus får hoj stulen
Markus sur....

Förstår du nu?

Hahaha, som att förklara för ett dagisbarn.. :yoparty

Markus köper sporthoj
Markus får hoj stulen
Markus sur....

Förstår du nu?

Men var det inte så att försäkringsbolaget inte tyckte att veterinären gjort en felaktig bedömning, eller om det var djurägaren? Och nu var hon girig och ville ha någon tusenlapp för hennes däggdjur? Så fördsdtod jag det i alla fall, men din Disneyklubb verkar så exalterad att det kanske förelåg misstanke om att däggdjuret krengckts också? :lol

Håller med, man skall aldrig klaga på ett föräkringsbolag, dom är ju trots allt så snälla och vill oss bara väl.:rolleyes:

Om du sabbar din egendom, typ däggdjur eller byrå, och lämnar in den till något fån som gör något onädigt och jättedyrt så är det alldeles utmärkt att det inte betalas ut några ersättningar. Att ens försäkra den delen av djurägandet är helt efterblivet, efterlevandeskydd på en daggmask liksom. :3freak

Last edited:
Om du sabbar din egendom, typ däggdjur eller byrå, och lämnar in den till något fån som gör något onädigt och jättedyrt så är det alldeles utmärkt att det inte betalas ut några ersättningar. Att ens försäkra den delen av djurägandet är helt efterblivet, efterlevandeskydd på en daggmask liksom. :3freak

Så om hunnen går och blir överkörd så borde ingen ersättning utgå? Varken till veterinär eller en ny?

Ja, då borde det isåfall inte finnas en försäkring överhuvudtaget, eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT