Angånde kopplingen

JohanRocker

Du Är Bara Avundsjuk
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
streetfigheter Vit/Svart
Hej hallå! bilnörd som man e i grunden! börjat o försökt fixa hojen lite! kopplingen har klippat ihop men får inte fix på det! måste jag plocka ur hela kopplingen plus kolla om kopplings cylindern från hantaget funkar där den långa splinesen kommer ut? hatar att vara för novis på hojar! bågen är en fzr 1000 mvh Johan tack på förhand :huvet

Finns ju flera sätt att försöka få den att släppa.
Om du inte vill vålda i ettan med kopplingen indragen,så ta ut hojen och helt enkelt starta med ettan i (ja man får va med på noterna) åk iväg med kopplingen indragen,gasa och släpp flera gånger (med måtta).
Lossnar den,så lossnar den.
Under förutsättning att hydrauliken fungerar,givetvis.

Finns ju flera sätt att försöka få den att släppa.
Om du inte vill vålda i ettan med kopplingen indragen,så ta ut hojen och helt enkelt starta med ettan i (ja man får va med på noterna) åk iväg med kopplingen indragen,gasa och släpp flera gånger (med måtta).
Lossnar den,så lossnar den.
Under förutsättning att hydrauliken fungerar,givetvis.

okej kan hydraliken ha pajat som sagt? tack

okej kan hydraliken ha pajat som sagt? tack

Har man slarvat med vätskebytet till en hydralisk koppling kan man få det där fenomenet att den inte vill koppla ur ordentligt. En polares FZR 1000 höll på så där förra året då bytte jag vätska o lufta systemet åt honom sen funkade det igen. Börja med det innan du river kopplingen:tummenupp

Det är väldigt vanligt att kopplingarna klibbar ihop över vintern. Du kan dels låta den stå över natten med indragen koppling, eller göra några dragracingstarter så att skivorna släpper från plattorna. Svårt bara att starta första gången... Jag springer iväg med hojen, så jag har lite grundfart innan jag försöker starta, känns lite snällare :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon