Angående Yamaha WR125R.

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Tjena! Detta blir mitt första tråd här på Sporthoj så säg till om jag har gjort nåt fel!

Jag har en Yamaha WR125R och är sugen på lite mer fart / acc helt enkelt...
Jag skulle köpa en KTM EXC 125 sm men den blev såld innan jag fick ihop pengarna.. Sen så bytte en bekant upp sig till en ktm 525 och sålde mig hans gamla wr till ett ganska bra pris..
Så här ser den ut:
Wr125Högtryck.jpg011.jpg

Så nu till poängen varför jag skapade denna tråd..
Tycker ni de är värt att byta / sälja min WR för en KTM, Husq eller gas gas ?

Den är orginal förutom Arrow helsystem och Evoech tidy.
 
Sälj.
Fyfan va roligt det är med tvåtakt. Effekt och grymma bromsar på knappa 100kg. dä ä najs
Köp min gasgas :)
 
Förstår inte riktigt frågan, Yamaha wr125r är ju vad jag vet den rappaste 125an 4takt i enduroväg så om du vill ha mer effekt så byt till en tvåtakt :)

Beror såklart på skicket på motorcykeln du byter emot.
Själv skulle jag inte byta för jag gillar 4takt.
 
Jag resonerar såhär, Jag ska ha den i två år. Då vill man ju köra så mycket som möjligt och inte ligga och meka hela tiden. Därför väljer jag en 4-takt så jag slipper byta olja,kolv osv osv hela tiden... effekten är jag nöjd med så länge det går att stunta ;) Bättre att köpa redig hoj sen och bli glatt överaskad av effekten :)
 
har själv både en wr125x och en ktm 125 exc! ktmen kör jag bara på bana och i skogen, har crossdäck på den så det finns inte grepp någonstans! Hade varit guld att ha sm fälgar till ktmen men har inte hittat några till rätt pris. Yamahan funkar att stunta med, lite tung bara och du kan inte dra upp den i 6ans växel som du kan med ktmen! men yamman känns jävligt stabil och kommer heller aldrig att rackla, min har börjat närma sig 1000 mil och har ALDRIG strulat. Men som tidigare skrivet så är det självklart roligare med 2t. Skillnaden på yamahan och ktmen är lika stor som mellan moppe och yamahan! :tummenupp
 
Jag resonerar såhär, Jag ska ha den i två år. Då vill man ju köra så mycket som möjligt och inte ligga och meka hela tiden. Därför väljer jag en 4-takt så jag slipper byta olja,kolv osv osv hela tiden... effekten är jag nöjd med så länge det går att stunta ;) Bättre att köpa redig hoj sen och bli glatt överaskad av effekten :)

Jag körde 600 mil på min husqvarna och det enda jag bytte var växellådsolja (?) en gång, kolven var helt ny när jag köpte den och såg ok ut när jag sålde den...
 
Jag resonerar såhär, Jag ska ha den i två år. Då vill man ju köra så mycket som möjligt och inte ligga och meka hela tiden. Därför väljer jag en 4-takt så jag slipper byta olja,kolv osv osv hela tiden... effekten är jag nöjd med så länge det går att stunta ;) Bättre att köpa redig hoj sen och bli glatt överaskad av effekten :)

De var bra tänkt, de blir nog till att ha kvar den, älskar ljudet av Arrow 4T system!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top