Angående viktökning på 25kW-hoj

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Sökte men hittade inget som besvarade min fråga så jag tänkte höra om någon sitter inne med infon.

En hoj som är reggad på 25kW och väger 135 kg får inte köras på mellankort eftersom den har 0.02kW/kg för mycket. Hur gör man för att regga om den med en högre tjänstevikt så den får ett lägre effekt/viktförhållande? Vad kostar det? Går det ens? Eller är enda sättet att strypa den ännu mer?

Mycket tacksam för svar!

Tjet skrev:
Sökte men hittade inget som besvarade min fråga så jag tänkte höra om någon sitter inne med infon.

En hoj som är reggad på 25kW och väger 135 kg får inte köras på mellankort eftersom den har 0.02kW/kg för mycket. Hur gör man för att regga om den med en högre tjänstevikt så den får ett lägre effekt/viktförhållande? Vad kostar det? Går det ens? Eller är enda sättet att strypa den ännu mer?

Mycket tacksam för svar!

Jag är ingen expert på vad det är för regler vid en reg.bes. men jag tror att det går att fixa till vikten och rega om den på nått sätt.
Kolla med din lokala bilprovning.

Annars tror jag också att det är enklast att fixa en strypning.
Vi säljer dessa för 1395:- och det brukar vara ganska simpelt.

Lycka till !

Reco skrev:
Jag tror det skulle bli bra mycket smidigare att strypa den mer.

Misstänker det också, men det blir ju som en ganska "onödig" utgift. Sist jag strypte en hoj kostade det 2100kr ink. allt. Är det bilprovningen som står för invägningen eller är vikten statisk från fabrik?

Tänkte om det gick att hänga fast t.ex. 20kg falukorv på styret och regga den som 155kg istället för 135kg. Men det känns ju inte allför troligt när man tänker efter. :(

[KoRn] skrev:
Jag är ingen expert på vad det är för regler vid en reg.bes. men jag tror att det går att fixa till vikten och rega om den på nått sätt.

Lycka till !

Okaj, får nog göra det. Tack!

[KoRn] skrev:

Lycka till !
Ursäkta ja lånar tråden lite...

Du som jobbar på mc-kompaniet...Har du nån aning om det går att regga en zx9r -98 till 25kw...?

Här har du ett regnummer...DGX247

Tjet skrev:
Tänkte om det gick att hänga fast t.ex. 20kg falukorv på styret och regga den som 155kg istället för 135kg. Men det känns ju inte allför troligt när man tänker efter. :(

Men tänk vad roligt det skulle se ut. :hihi

zpeppy skrev:
Ursäkta ja lånar tråden lite...

Du som jobbar på mc-kompaniet...Har du nån aning om det går att regga en zx9r -98 till 25kw...?

Här har du ett regnummer...DGX247

Klart det går. På ett eller annat sätt. Men fy vilken tråkig hoj den skulle bli!

Det var det jag funderade på. Hur mycket dyrare det blir att strypa den och regga den igen. Misstänker att om det inte är besiktningen som väger in den så kan det bli en del papper.
Men vad vet jag..

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...