Angående stängda trådar

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Vill bara säga att jag tycker att det är synd att vissa trådar stängs. Det här är ett generellt problem som har inträffat tidigare, att en tråd där kärnan är otroligt intressant och där det faktiskt förs en kreativ diskussion stängs för att det finns personer som inte klarar att hålla det på en rimlig nivå. Varför inte använda sig att banningsmöjligheten gällande den personen man anser har agerat felaktigt, deleta personens inlägg och låta tråden fortsätta?

Det riskerar att bli ett uddlöst forum om det inte får diskuteras saker med större laddning än vilka däck som är bäst på bana eller vart man får tag på en snygg undertail till en Blade.

Man får ju faktiskt använda insidan av skallen när man yttrar sig, även om den tråd du syftar på har ett hett ämne, så behöver man inte önska livet av folk. oavsett om personen i fråga har stulit hojen eller ej.

Hur tror du forumet hade sett ut UTAN moderators ?

Vet inte om det handlar om någon speciell tråd så jag svarar generellt.
Jag tror att funkar med att ta bort vissa extrema/felaktiga inlägg och i nödfall banna någon om det är bara en person som står för återkommande inlägg som strider mot reglerna. Problemet är när folk börjar svara på inlägg som redan är under nivå och själva sänker sig dit, det är då tråden spårar ur och det är nog enklare att stänga den än börja banna en massa (en tråd spårar sällan ur av bara en person).
Sen kan man väl diskutera med hetta och iver utan att börja med personangrepp och liknande?

wonderwizard skrev:
Man får ju faktiskt använda insidan av skallen när man yttrar sig, även om den tråd du syftar på har ett hett ämne, så behöver man inte önska livet av folk. oavsett om personen i fråga har stulit hojen eller ej.

Om du faktiskt läser det jag skrev så ser du snabbt att det inte står någonstans att forumet skulle vara utan moderators. Däremot går det att läsa det du inte kommenterade, förslaget på att den som är moderator istället för att stänga hela tråden bannar den som missbrukar reglerna och deletar personens inlägg. Är ärligt intresserad hur du och övriga moderators ställer sig till det.

wonderwizard skrev:
Nej, man behöver inte önska livet ur folk. Däremot behöver man inte visa särskilt mycket sympati heller.

wonderwizard skrev:

Om du läser (och förstår) inlägg så här bra innan/när du modererar...så blir jag faktiskt lite rädd. :7peta

Magnus-Sthlm, du har reagerat lite med en "jag ska berätta för dig hur det ska gå till"-attityd. Vi har alla olika åsikter. Och inget av det i tråden du pratar om kommer det bannas för. Det är bara åsikter, om så befängda, som kan göra att jag stänger tråden.

Swedie skrev:
Magnus-Sthlm, du har reagerat lite med en "jag ska berätta för dig hur det ska gå till"-attityd. Vi har alla olika åsikter. Och inget av det i tråden du pratar om kommer det bannas för. Det är bara åsikter, om så befängda, som kan göra att jag stänger tråden.

Inte bli sur nu. Han har ju en poäng faktiskt, visserligen skulle det kräva mer jobb av moderatorer. Men en tråd skulle kunna leva vidare även om den spårar ur, och hela ämnen skulle inte behöva bannas. Att du har valt den enklaste vägen förstår jag, vem orkar vara barnvakt åt vissa 24/7... men det skulle kunna gå.

Jag är inte sur. Men skriver du att jag är det så kan jag bli det :)

Jag har inga problem med att ta bort allting efter första inlägget. Då det oftast blir skit av en tråd direkt från trådskaparens text, speciellt då det handlar om man ska lida med en tjuv som kört ihjäl sig eller inte...

Tar jag bort vissa inlägg som då säger det ena eller det andra, så kommer det komma upp nya igen med exakt samma åsikt. Därav stängs en tråd.

Jag skriver bara vad jag anser vara vettigt. Jag kan såklart oxå ha fel, men då får ni berätta, helst via erfarenhet, varför.

Jag kan får goda sakens skull öppna tråden som magnus pratar om. Så kan vi se om jag har rätt eller fel. :rolleyes:

Sedan kan även de som har åsikter om styrandet av SH gärna göra det vettigaste och ta kontakt med mig eller moderatorn som han anser gjorde fel, direkt via PM.
Detta är inte ett ärende för ALLA att läsa.

Swedie skrev:

Nu var inte bara "Motardtråden" jag pratade om utan även mer generellt. Sen hur du kan få en rak fråga till att jag har attityd är ett mysterium. Det var ett förslag som bemöttes med ett ickesvar och alternativet "inga moderators, är det bättre?". Varför taggarna utåt och varför inte bara redovisa för sina/forumets åsikter i frågan istället?

Wonderwizard fick ett PM innan jag skapade den här tråden angående stängningen, eftersom det ju var han som tog beslutet, dock är det fortfarande obesvarat. Det kom dock ett svar på forumet och då kopplat till den specifika tråd som precis hade stängts.

Jag håller heller inte med dig om att det inte är ett ärende för alla att läsa. Självklart så skapar du dina egna regler men jag tycker åtminstone att det är intressant att veta hur forumets övriga medlemmar ser på saken. Detta inte för att på något sätt göra om/sätta sig över gällande regelverk. Men om forumets medlemmar kan yttra sig om en sådan här sak så vem vet, det kanske kan leda till att nivån på inläggen höjs eller att man hittar en form som minskar riskerna med total urspårning.

Du behöver inte öppna upp tråden igen och det var heller aldrig min mening, det har redan öppnat sig själv i ny skepnad, "Dödsolycka Norsborg", dock kommer jag inte bidra/förpesta med inlägg.

Med vänliga hälsningar Magnus

Okej, kan inte mer än säga så här. Jag ska öka ribban lite och låta diskussionerna gå längre så folk förstår lite bättre (utan att fråga) varför tråden stängs. Vi testar.

Swedie, går det att banna folk från en specifik tråd? Det skulle kanske vara en vettig funktion. Vad tror du?

Fakkverk skrev:
Swedie, går det att banna folk från en specifik tråd? Det skulle kanske vara en vettig funktion. Vad tror du?
Tyvärr inte just nu. Jag har länge önskat den funktionen. Jag kan nog bygga den själv, men den vore för... intryckt i systemet för att vara vettig.

Dock kan jag hindra vissa från att ta del i hela forum.

Swedie skrev:
Okej, kan inte mer än säga så här. Jag ska öka ribban lite och låta diskussionerna gå längre så folk förstår lite bättre (utan att fråga) varför tråden stängs. Vi testar.

Det verkar som om du vill missförstå mig. Mer än så kan jag inte säga.

Magnus-Sthlm skrev:
Det verkar som om du vill missförstå mig. Mer än så kan jag inte säga.
Ja det vill jag. Du får det till det du vill att det ska betyda.

Men du har fel.

Hur annars ska jag svara än att vi kan testa det du önskar?

gör det inte svårare.

Swedie skrev:
Ja det vill jag. Du får det till det du vill att det ska betyda.

Men du har fel.

Hur annars ska jag svara än att vi kan testa det du önskar?

gör det inte svårare.

Fast jag har aldrig önskat vare sig högre tröskel på vad som tillåts eller mindre närvaro av moderators. Där har du fel. Det jag däremot har frågat var möjligheten att banna/radera enskilda personers närvaro och inlägg från vissa trådar.

Magnus-Sthlm skrev:
Fast jag har aldrig önskat vare sig högre tröskel på vad som tillåts eller mindre närvaro av moderators. Där har du fel. Det jag däremot har frågat var möjligheten att banna/radera enskilda personers närvaro och inlägg från vissa trådar.
Jasså, då förstår jag.

Jag skrev ett inlägg ovan om det.

Swedie skrev:
Jasså, då förstår jag.

Jag skrev ett inlägg ovan om det.

Jag såg det...tur för mig att den funktionen inte finns, då hade jag väl varit borta från den här tråden för länge sen ;)

Nä, allvarligt så är det synd, det hade nog kunnat få en bra effekt gällande kvalitet och saklighet i trådarna.

Jag tycker:
Om tråden handlar om en specifik olycka, så kan vi snacka om det i den tråden.

MEN övergår disskutionen om hurvid man ska sörja eller ickesörja en avliden, om man kommer till himlen eller inte ur ett mer generellt perspektiv så skapa en NY TRÅD och snacka om det där...

/fredde

Jag undrar när folk bryter mot reglerna och uppför sig dåligt blir bara just den användaren bannad eller blir användarens ip bannat? Om inte så är ju samma person tillbaka på forumet så snart han skapat en ny användare.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN