Angående priser på motard!

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Har lite funderingar på att sälja 625:an. Dock så har jag kollat priserna på blocket och jag måste säga att man är lite chockad. 05:or ligger på cirka 55K (original). Jag äger en 06:a och tycker själv att man borde ta några extra tusen för en 1 år nyare hoj. Sen att man slänger med akrapovic gör den ett par tusen dyrare. Men då ligger jag på nypris. Så frågan till er med 05:or. Ringer det mycket? Någon som har sålt för det priset?
Och sen vill jag säga till er som lägger ut 05:or men skriver KTM 625 2006 som rubrik, och i annonstexten "uttagen 06". Det är fortfarande en 05:a du försöker sälja!

det är ett ständigt överpris på motarder, och värre är det på mx motarder, så fort ett bar slicks åker på så tror dom de e värt guld. var en nisse med 525sx som ville ha 70 lopper för ett gammalt härke nyligen ... om de va 05eller06 minns jag inte, men jag menar 70k kostar dom inte ens nya i butik i sx-utförande. och på en 2-3år gammal hoj?

Så min slutsats är, att efter ha kollat marknaden i över ett år nu i fundering på motard eller inte är att väldigt många har ett överpris på motarder.

När jag köpte min motard i höstas var det hos en handlare för att han var billigast. Och så ska det ju inte vara.

Jag köpte min husa när den var mer lr mindre exakt 1 år gammal, 40h, för 60k inkl akra helsystem, det tyckte jag var ok pris iaf...

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!